Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune vor rezerva cel puțin 1% din timpul lor de emisie pentru creații și emisiuni dedicate educației pentru siguranta rutieră, informării populației pentru protejarea împotriva tentativelor de fraudã, înșelătoriei sau a informațiilor false, pentru protecția datelor personale și pentru informarea din surse sigure, respectiv pentru protecția civilă, conform unui proiect analizat de Profit.ro.
Măsura este propusă de liberali, care consideră că radioul și televiziunea publice pot contribui substanțial la protecția populației în fața unor asemenea riscuri și amenințări.

Astfel, inițiatorii arată că:
”- numărul foarte mare de accidente rutiere inregistrate pe drumurile publice din România, printre cele mai mari din Uniunea Europeanã,
- numărul foarte mare de tentative de fraudă la care sunt supuși cetățenii (fraude bancare, fraude comerciale, fraude în mediul online),
- riscurile privind pierderea de date cu caracter personal sau încredințarea voluntară a unor credențiale bancare,
- precum și propagarea puternică a informașiilor false (de exemplu, manipularea de informații privind unele decizii ale Guvernului, Parlamentului, autorităților locale sau altor instituții),
pot fi combătute prin campanii consistente de informare a cetățenilor, care pot lua forma reportajelor, creațiilor artistice românești, documentarelor și materialelor audio-video de conștientizare asupra riscurilor”.

Aplicarea acestor prevederil ar urma să se facă treptat, în etape ale căror termene vor fi stabilite de Consiliul Național al Audiovizualului.