Omul de afaceri Vasile Didilă, unul dintre acționarii grupului feroviar Grampet, așteaptă ultimele acte necesare autorizării primului său ansamblu rezidențial, cu circa 200 de apartamente, ce urmează a fi construit în zona Aeroportului Băneasa, din nordul Bucureștiului, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Prin intermediul companiei sale Trans Expedition Feroviar, Didilă este pe parcusul autorizării unui ansamblu rezidențial amplasat pe strada Drumul Nisipoasă 186, pe un teren cu o suprafață de 10.367 de metri pătrați, învecinat cu complexul Sere Pipera.

Proiectul aflat în avizare prevede construirea unui complex rezidențial compus din 5 blocuri cu 5 și 6 etaje, cu o suprafață desfășurată de 22.800 de metri pătrați, care va dispune de 212 locuri de parcare subterane și 28 de parcaje supraterane.
Didilă estimează un număr total de aproximativ 200 de apartamente în viitorul ansamblu rezidențial.
Primele demersuri pentru autorizarea acestui proiect le-a făcut Grampet, însă acesta a fost mutat la Trans Expedition Feroviar.

„În prezent suntem în faza de obținere a autorizațiilor necesare, iar imediat ce acest proces va fi finalizat vom analiza cele mai bune opțiuni pentru dezvoltare.
Estimăm că până la sfârșitul acestui an vom obține avizele necesare. Totuși, ținând cont că unele proceduri administrative pot depăși termenele legale, rămânem prudenți în această prognoză.
Acesta este primul nostru proiect rezidențial. Specializarea mea este într-o altă zonă și prefer să rămân concentrat acolo. Pentru acest proiect rezidențial luăm în calcul asocierea cu un partener cu experiență, care să preia managementul. Decizia finală nu a fost încă luată, dar luăm în calcul serios acestă variantă“, a declarat, pentru Profit.ro, Vasile Didilă.
Extras din planul propus de Didilă
În zona Serelor Pipera se pregătesc o serie de proiecte rezidențiale. Spre exemplu, omul de afaceri Virgil Călina, proprietarul hotelului Ramada Nord, are un teren pe care și-a propus să dezvolte un complex cu două clădiri și aproximativ 100 de apartamente, pentru care are inițiat un Plan Urbanistic Zonal. Reputatul manager din industria textilă Eliaz Poleg, implicat în consiliul director al gigantului srilankez MAS Holdings, cel mai mare furnizor de îmbrăcăminte pentru multe dintre marile branduri ale lumii, planifică și el realizarea unui proiect rezidențial în această zonă.
Motivați de intenția Primăriei Capitalei de a lărgi strada Biharia la 4 benzi, cu scopul facilitării accesului în cartierul ANL Henri Coandă, investitorii imobiliari Petre Niculae și Florin Ababe vor și ei să dezvolte pe aceeași stradă cu proiectul lui Eliaz Poleg un complex cu 400 de apartamente premium.
În 2022, cum a anunțat în premieră Profit.ro, dezvoltatorul belgian Alinso Group a cumpărat parcul industrial Metav de pe strada Biharia. În locul Metav a fost inițiat, în trecut, un proiect rezidențial major cu peste 1.000 de apartamente.

Omul de afaceri Vasile Didilă mai deține un teren de circa 6.000 de metri pătrați în fața Promenada Mall din București. Și pentru acest teren s-au făcut demersuri de autorizare în vederea construirii unui ansamblu mixt cu locuințe și birouri.
„Așteptăm obținerea autorizațiilor, iar ulterior vom stabili cea mai bună formă de dezvoltare pentru proiect. Deocamdată nu am luat o decizie finală“, spune Didilă despre proiectul de pe Calea Floreasca.
Vasile Didilă și fratele său, Gruia Stoica, sunt fondatorii grupului feroviar Grampet, prima multinațională românească în domeniul de transport de marfă și logistică. Cu o activitate de peste 25 de ani pe piața locală și europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia – Grampet este, astăzi, cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est.
Are în portofoliu 20 de companii și o echipă de peste 7.500 de oameni. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane și transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă.
Deține cel mai mare operator de transport feroviar de marfă - Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România și Ungaria, unde construiește, repară și modernizează vehicule feroviare și 5 terminale logistice, situate la granițele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și în Nordul Bucureștiului.
Vânzări în scădere
Aproximativ 74.500 de unități rezidențiale au fost vândute la nivel național în primele șase luni ale acestui an, în scădere cu 3,4% comparativ cu vânzările înregistrate în prima jumătate a anului 2024, potrivit unei analize realizate de către compania de consultanță imobiliară SVN Romania pe baza statisticilor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).

În București și Ilfov s-au vândut aproape 25.700 de unități rezidențiale, în scădere cu 7,9% comparativ cu rezultatul înregistrat în prima jumătate a anului trecut. Scăderea de la nivel regional a fost determinată de scăderea din București, de circa 10% în prima jumătate din 2025, în timp ce vânzările rezidențiale înregistrate în Ilfov în primul semestru din acest an au crescut cu 5% față de primul semestru din 2024.
Variațiile anuale diferite dintre cele două zone pot fi explicate și prin scăderea stocului de locuințe noi disponibile spre vânzare în București, concomitent cu livrarea unui număr tot mai ridicat de locuințe în localitățile limitrofe Capitalei.