Operatorul în România al retailerului francez de articole sportive Decathlon a primit o amendă de 5.000 euro de la Autoritatea națională pentru protecția datelor.
Investigația a fost demarată ca urmare a unor sesizări care au semnalat posibile încălcări ale prelucrării datelor personale.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
În cadrul investigației a rezultat că operatorul a accesat sistemul de supraveghere video existent la unul din punctele de lucru ale sale și a prelucrat ilegal imaginea angajaților săi, inclusiv în scopul cercetării disciplinare a acestora, fiind astfel încălcate principiile de prelucrare și condițiile de legalitate a prelucrării, arată instituția de stat.
În același timp, s-a dispus față de operator măsura corectivă de a asigura conformitatea operațiunilor de prelucrare a datelor personale în activitatea de monitorizare video, în special în cazul efectuării de cercetări disciplinare ale angajaților, cu respectarea principiilor și a condițiilor de prelucrare a datelor

Retailerul francez de articole sportive Decathlon a intrat pe piața din România în anul 2009 și, în ultimii aproape 10 ani, a consemnat un avans al vânzărilor locale de peste trei ori, de la 411,4 milioane de lei la 1,367 miliarde de lei. Profitul net a urcat de aproape patru ori, la 72,6 milioane de lei.
Datoriile au sporit cu 206,6%, la 267,96 milioane de lei, în timp ce sumele de recuperat au crescut de aproape 6 ori, la 126,04 milioane de lei.
Numărul mediu de angajați a urcat de la 432 la 1.341 persoane.

Compania are 31 de magazine în România, prin intermediul cărora sunt comercializare atât produse aparținând mărcilor proprii, precum Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji, dar și altor mărci internaționale, adresându-se atât începătorilor, cât și sportivilor de nivel avansat sau profesionist.