Cererea pentru produsele Shein și Temu se prăbușește în SUA

Retail   
Cererea pentru produsele Shein și Temu se prăbușește în SUA

Cererea pentru produsele giganților chinezi de e-commerce Temu și Shein a scăzut semnificativ pe piața din SUA, pe fondul tarifelor impuse de președintele Donald Trump pentru importurile din China și eliminarea facilității ”de minimis”, arată datele recente, citate de CNBC.

Conform firmei de analiză de piață Sensor Tower, utilizatorii activi zilnic (DAUs) ai Temu în SUA au scăzut cu 52% în mai față de martie, înainte de anunțul tarifelor, iar la Shein cu 25%, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Sameday Courier depășește, în premieră, borna miliardului de lei. A revenit și pe profit, după ce și-a propus să devină curierul Balcanilor CITEȘTE ȘI Sameday Courier depășește, în premieră, borna miliardului de lei. A revenit și pe profit, după ce și-a propus să devină curierul Balcanilor

Indicatorul DAUs arată câți utilizatori interacționează cu o platformă în decurs de 24 de ore. Numărul utilizatorilor activi lunar (MAUs) a scăzut de asemenea: cu 30% la Temu și 12% la Shein, comparativ cu martie.

Ambele platforme au pierdut teren și în clasamentele din App Store-ul Apple. Temu avea în medie locul 132 în mai 2025, față de top 3 anul trecut, iar Shein a coborât la locul 60, de la top 10.

Niciuna dintre companii nu a răspuns solicitării CNBC pentru comentarii.

Scăderea numărului de utilizatori a coincis cu reducerea drastică a bugetelor de publicitate în SUA: în mai, cheltuielile publicitare ale Temu au scăzut cu 95% față de anul trecut, iar ale Shein cu 70%.

Seema Shah, vicepreședinte la Sensor Tower, a precizat că reducerea a fost vizibilă încă din aprilie, când bugetele scăzuseră deja cu 40% (Temu) și 65% (Shein) față de anul anterior.

Schimbări logistice

Ambele platforme au fost nevoite să își modifice modelele logistice odată cu impunerea tarifelor, renunțând la modelul de ”drop shipping”, care permitea livrarea directă de la furnizori chinezi către consumatori americani. În special Temu a început să dezvolte o rețea de depozite în SUA.

Se redeschide circulația pe Transalpina CITEȘTE ȘI Se redeschide circulația pe Transalpina

Rui Ma, fondator Tech Buzz China, a subliniat că aceste costuri și obstacole suplimentare au afectat clar strategia de publicitate și achiziție de clienți.

”Toate aceste costuri suplimentare și bariere de reglementare afectează clar perspectivele de creștere în SUA pentru aceste platforme,” a transmis ea prin e-mail.

Potrivit cercetărilor Tech Buzz China, un tarif de 50% ar fi limita peste care Temu și-ar pierde avantajele de preț și i-ar fi dificil să continue. În prezent, tariful pe importurile afectate de fostul regim ”de minimis” este de 54%, după ce a fost redus de la 120% în urma unui armistițiu de 90 de zile între SUA și China.

Orientarea către alte piețe

Deși a ratat estimările pentru primul trimestru din 2025 și a citat tarifele ca presiune majoră asupra vânzătorilor, compania-mamă a Temu, PDD Holdings, a remarcat o creștere a popularității Temu în afara SUA.

FOTO Tranzacție surpriză - Gigant american, cel mai mare furnizor de ambalaje hibride din lume, cumpără în România CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție surpriză - Gigant american, cel mai mare furnizor de ambalaje hibride din lume, cumpără în România

HSBC a raportat săptămâna trecută că 90% din cei 405 milioane de utilizatori activi globali ai Temu provin din afara SUA, cu expansiuni rapide în Europa, America Latină și de Sud.

”Multe platforme chineze își redirecționează eforturile spre alte piețe, cum ar fi Europa,” a confirmat și Rui Ma.

viewscnt
Afla mai multe despre
temu
shein
sua