Hesburger, cel mai mare lanț de restaurante cu servire rapidă din Finlanda și țările Baltice și unul dintre cele mai cunoscute din Europa, a intrat pe piața din România, cu primul restaurant la Râmnicu Vâlcea, informație anunțată de Profit.ro din vara anului 2023, retrage meniul pentru copii din primăvara anului 2026.
Decizia este argumentată ca bazându-se pe eforturile depuse de lanț în domeniul sustenabilității, pe așteptările în schimbare ale consumatorilor și pe noile recomandări de marketing.

Vânzările de meniuri pentru copii vor fi sistate în primăvara anului 2026, în toate țările în care Hesburger operează.

„Meniurile pentru copii și produsele auxiliare fac parte din istoria Hesburger de mai bine de 30 de ani, dar acum, după o analiză atentă, este momentul să ne actualizăm activitățile în stilul contemporan. Sperăm că toți consumatorii vor înțelege obiectivul din spatele schimbării: alegeri mai sustenabile pentru familie”, spune Ieva Salmela, Director of International Communications and Marketing.
Într-un an, Hesburger a desfășurat șase campanii dedicate meniurilor pentru copii. Un total de 500.000 de produse auxiliare per campanie au fost achiziționate în toate țările în care lanțul își desfășoară activitatea, pentru un cumul de aproximativ trei milioane pe an.

Potrivit reprezentantei Hesburger, popularitatea produselor auxiliare pentru mesele pentru copii a scăzut în ultimii ani – tot mai mulți clienți optează pentru mini-înghețată, în detrimentul produsului auxiliar.
Toate campaniile convenite vor fi desfășurate până la sfârșitul anului 2025, iar toate produsele auxiliare disponibile în stoc vor fi vândute până la final.
Hesburger continuă să furnizeze servicii pentru familii, cum ar fi zona de joacă pentru copii, din restaurante. Hamburgerul, care a făcut parte din meniul pentru copii împreună cu opțiunea de meniu, rămâne în selecția de produse Hesburger, în viitor fără opțiunea de produse auxiliare.
Compania finlandeză, fondată de Heikki Salmela împreună cu soția sa, Kirsti Salmela, și-a început afacerea de fast-food în 1966, în micul oraș Naantali.