Giorgio Armani, amendă de 3,5 milioane de euro din cauza felului în care au trata lucrătorii subcontractorii diviziei de genți și accesorii de piele externalizate

Retail   
Giorgio Armani, amendă de 3,5 milioane de euro din cauza felului în care au trata lucrătorii subcontractorii diviziei de genți și accesorii de piele externalizate

Autoritatea italiană pentru concurență a amendat grupul de modă Giorgio Armani și una dintre diviziile sale cu suma de 3,5 milioane de euro pentru presupuse practici comerciale incorecte, a anunțat instituția vineri, citată de Reuters.

Giorgio Armani a respins acuzațiile și a declarat că va contesta decizia în instanță.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit autorității, companiile din grup ”au emis declarații înșelătoare privind etica și responsabilitatea socială, aflate în contradicție cu condițiile reale de muncă constatate la furnizori și subcontractori”.

Mai exact, producția de genți și accesorii din piele a fost externalizată, iar subcontractorii au apelat, la rândul lor, la alte firme, unele dintre acestea angajând muncitori în condiții ilegale și nesigure din punct de vedere sanitar.

Deși brandul a subliniat constant angajamentul său față de sustenabilitate, folosindu-l ca instrument de marketing, autoritatea consideră că această imagine a fost înșelătoare.

Retailul și e-commerce-ul rescriu dinamica pieței industriale CITEȘTE ȘI Retailul și e-commerce-ul rescriu dinamica pieței industriale

Problema a fost deja ridicată anul trecut de procurorii italieni, care au plasat temporar una dintre diviziile Armani sub administrare judiciară, o măsură ridicată ulterior, în februarie.

Într-un comunicat oficial, grupul Giorgio Armani s-a declarat ”dezamăgit și consternat” de decizia autorității, reiterând intenția de a formula apel la un tribunal administrativ regional.

”Grupul a acționat întotdeauna cu cea mai mare corectitudine și transparență față de consumatori, piață și toți partenerii, așa cum reiese din întreaga sa istorie”, se precizează în declarație.

Investigații și în cazul altor branduri de lux

Autoritatea antitrust italiană a deschis anul trecut o investigație similară și împotriva Dior (grup LVMH), suspectat că a indus în eroare consumatorii. Brandul francez a acceptat o serie de măsuri corective în luna mai, considerate suficiente pentru a evita o sancțiune.

Tot în acest an, producătorul de cașmir Loro Piana și o divizie a casei de modă Valentino au fost plasați sub administrare judiciară, din cauza abuzurilor asupra lucrătorilor din lanțurile de aprovizionare.

viewscnt
Afla mai multe despre
giorgio armani
amenda
practici comerciale inselatoare
dior
lvmh