Piața de bunuri de larg consum din România a crescut cu circa 9%

Retail   
Piața de bunuri de larg consum din România a crescut cu circa 9%

Valoarea pieței de bunuri de larg consum (FMCG) din România s-a majorat cu circa 9%, în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară din 2024, pe fondul unei inflații de 6% în acest sector, relevă datele cuprinse într-o cercetare de specialitate.

Conform YouGov Shopper România, volumele de vânzări din acest sector au crescut cu 2%, raportat la intervalul de referință, și au semnalat o schimbare pozitivă după contracția din anul anterior. Mai mult, o tendința notabilă în acest trimestru a fost perpetuarea 'up-trading', pe măsură ce cumpărătorii au înlocuit produsele cumpărate în ultimul trimestru din 2024, cu altele situate la un nivel superior de preț.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Grupul polonez Scallier continuă să se extindă în România, cu un nou parc de retail CITEȘTE ȘI FOTO Grupul polonez Scallier continuă să se extindă în România, cu un nou parc de retail

Peste jumătate (54%) dintre categoriile FMCG au consemnat creșteri, în intervalul ianuarie - martie 2025, față de trimestrul similar din anul precedent, în timp ce doar o treime dintre categorii s-au contractat, scrie Agerpres.

Categoriile de produse care au avut inflație peste media domeniului (de 6%) au fost: laptele, iaurtul, băuturile răcoritoare carbonatate, apa și berea. Dintre acestea, doar laptele a avut un declin al volumelor achiziționate de gospodării, restul categoriilor fiind pe un trend crescător.

În ceea ce privește valoarea coșului mediu de cumpărături, raportul de specialitate arată că aceasta a crescut cu 10,6%, în primele trei luni din acest an, în linie cu evoluția din trimestrul IV din 2024 și peste ritmul trimestrelor anterioare ale anului trecut.

Potrivit datelor YouGov Shopper, în intervalul analizat s-a remarcat o încetinire a dezvoltării segmentului de promoții. Astfel, produsele de îngrijire personală și a locuinței continuă să se claseze pe primul loc între categoriile cu cele mai mari creșteri ale achizițiilor promoționale, în timp ce produsele alimentare de bază, băuturile calde și lactatele au diminuat presiunea promoțională față de ultimul trimestru din 2024.

'O altă tendința 'moștenită' din 2024 este declinul cotei de piață a mărcilor proprii ale retailerilor. Acestea au captat aproape 26% din cheltuielile gospodăriilor pentru FMCG în primul trimestru - o scădere de aproape un punct procentual de la an la an. Cele mai notabile rate de declin au fost observate în categoriile alimentare de bază - acolo unde mărcile proprii au fost în mod tradițional puternice, cum ar fi conservele, făinurile etc', se menționează în raport.

FOTO KFC inaugurează un nou restaurant în Pitești și ajunge la 110 unități în România CITEȘTE ȘI FOTO KFC inaugurează un nou restaurant în Pitești și ajunge la 110 unități în România

Pe segmentul comerțului tradițional se evidențiază o stagnare la puțin sub 24% cota de piață, principala provocare aici fiind declinul frecvenței vizitelor gospodăriilor. 'Zonele rurale au reprezentat excepția notabilă, remarcându-se că singură regiune în care formatele tradiționale au reușit să câștige cota de piață', precizează realizatorii cercetării.

Raportul YouGov Shopper România a avut la bază date monitorizate în mod continuu de pe un panel de 6.000 de gospodării, reprezentativ la nivel național.

YouGov Shopper (anterior GfK Consumer Panel până în 2023) este parte a YouGov - un grup global de cercetare de piață, cu operațiuni în America, Europa, Orientul Mijlociu, India și Asia Pacific

viewscnt
Afla mai multe despre
fmcg
romania