Mărci de renume internațional precum Pandora, Puma și Hugo Boss au declarat săptămâna aceasta că își reevaluează strategiile de preț în SUA și pe alte piețe, în contextul în care tarifele comerciale anunțate de președintele Donald Trump amenință să majoreze semnificativ costurile de import, relatează CNBC.
Unele companii au anunțat deja schimbări în lanțurile de aprovizionare și posibile revizuiri ale previziunilor de vânzări, din cauza incertitudinii legate de politicile comerciale ale SUA, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Trump a anunțat luna trecută impunerea de tarife reciproce extinse pentru toți partenerii comerciali ai SUA. Acestea au fost ulterior suspendate temporar pentru 90 de zile și reduse la 10% pentru majoritatea țărilor, cu excepția Chinei, în așteptarea negocierilor comerciale.
Cu toate acestea, multe companii la nivel global analizează impactul potențial al acestor taxe. Giganți precum Mattel, UPS și Ford și-au retras deja estimările financiare anuale.
Pandora
Brandul danez Pandora, cunoscut pentru brățările sale cu talismane și bijuteriile din argint, a avertizat că industria bijuteriilor accesibile ar putea înregistra creșteri importante de preț dacă noile tarife propuse vor intra în vigoare.
Aproximativ o treime din vânzările Pandora provin din SUA, însă producția este concentrată în Asia – în special în Thailanda, Vietnam, India și China. Această dependență l-a determinat pe CEO-ul Alexander Lacik să avertizeze că întreaga industrie ar putea fi afectată.
”Majoritatea bijutierilor din segmentul nostru de preț importă din Asia. Așadar, dacă aceste tarife rămân în vigoare, totul va deveni mai scump pentru toți jucătorii din piață”, a declarat Lacik pentru CNBC.
El a adăugat că se așteaptă la o ajustare a prețurilor pentru consumatori, însă nivelul exact va fi probabil dictat la nivel de industrie.
Puma
Producătorul german de echipament sportiv Puma a anunțat că are în vedere ”optimizarea costurilor” și posibile ajustări de preț în SUA pentru a compensa impactul tarifelor.
”Suntem pregătiți pentru un astfel de scenariu și luăm în calcul modificarea politicii de prețuri”, a declarat joi directorul financiar Markus Neubrand. Puma, care produce majoritar în Asia, a redus deja importurile din China și estimează că mărcile cu vânzări mai mari în SUA vor fi primele care vor majora prețurile.

”Nu vrem să fim lideri în creșterea prețurilor pe piața americană. Există alți jucători pentru care piața SUA este mult mai relevantă. Noi, ca al treilea brand sportiv global, nu ar trebui să deschidem acest drum”, a mai spus Neubrand.
Declarațiile vin la scurt timp după ce rivala Adidas a confirmat că noile tarife vor duce la scumpiri pentru toate produsele sale din SUA.
Hugo Boss
Retailerul de modă Hugo Boss a transmis că analizează ajustări de preț ca parte a unui set mai larg de măsuri pentru a compensa costurile suplimentare cauzate de tarife.
Printre alte măsuri, compania ia în calcul redirecționarea produselor din China către alte piețe și înlocuirea acestora cu bunuri provenite din alte regiuni, pentru a-și optimiza sursele globale de aprovizionare. Producătorul de costume a remarcat că incertitudinile privind tarifele, riscurile de recesiune și politicile de imigrație au redus cheltuielile atât ale consumatorilor americani, cât și ale turiștilor.

”Apetitul cumpărătorilor din SUA s-a diminuat cu siguranță”, a declarat CEO-ul Daniel Grieder, adăugând că este încă prea devreme pentru a trage concluzii ferme, în pofida vânzărilor slabe din primul trimestru.
Zalando
Retailerul online Zalando a declarat că nu a observat până acum un impact notabil al tarifelor asupra afacerii sale, precizând că cererea din partea consumatorilor a rămas ”relativ stabilă”.
Confirmându-și estimările pentru întregul an, compania a menționat totuși că se pregătește pentru ”orice dezvoltări externe” într-un mediu geopolitic și macroeconomic ”în continuă schimbare”.