Tarifele lui Trump pentru metale schimbă ambalajele produselor din magazinele americane: de la conserve la cartoane

Retail   
Tarifele lui Trump pentru metale schimbă ambalajele produselor din magazinele americane: de la conserve la cartoane

Noile taxe vamale impuse de administrația Trump asupra importurilor de oțel și aluminiu încep să provoace efecte vizibile în industria americană de ambalaje. Începând cu 4 iunie, aceste tarife au fost dublate la 50%, ceea ce a determinat creșteri semnificative ale costurilor pentru companiile care folosesc aceste metale în producția de conserve, doze de băuturi sau recipiente pentru cosmetice, relatează Reuters.

Printre cei afectați se numără și Pacific Coast Producers, un important furnizor de conserve de fructe și legume pentru mari lanțuri de supermarketuri precum Kroger, dar și pentru spitale și școli din Statele Unite, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Bruxelles-ul prelungește interdicția exportului de ovine din România. Blochează și tranzitul către alte state membre CITEȘTE ȘI Bruxelles-ul prelungește interdicția exportului de ovine din România. Blochează și tranzitul către alte state membre
Evenimente

Andy Russick, vicepreședinte în cadrul companiei, a declarat că, deși sprijină ideea combaterii importurilor ieftine din China, măsurile actuale transformă firmele americane în victime colaterale.

El estimează că tarifele impuse vor aduce o creștere de 6% a costului oțelului special folosit pentru ambalarea alimentelor, ceea ce înseamnă costuri suplimentare  cuprinse între 8 și 10 milioane de dolari anul acesta, cu posibilitatea de a ajunge la 40 de milioane anul viitor.

În fața acestei presiuni, tot mai multe companii încep să analizeze soluții alternative. Russick spune că Pacific Coast ar putea trece parțial la ambalaje din carton aseptic, precum cele produse de Tetra Pak sau SIG Group, sau să înlocuiască conservele cu pungi de folie mai ieftine, mai ales pentru produsele destinate restaurantelor. La rândul său, CEO-ul SIG Group, Samuel Sigrist, susține că războiul comercial inițiat de SUA alimentează ideea că aluminiul ar trebui eliminat din ambalajele pentru băuturi, în favoarea variantelor fără metal.

Marii producători din industria băuturilor se pregătesc și ei pentru schimbări. CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, declara în februarie că, în contextul majorării tarifelor, compania ar putea pune un accent mai mare pe ambalajele din plastic. Potrivit raportului de mediu din 2023 al companiei, aproape jumătate din ambalajele Coca-Cola sunt deja din plastic, în timp ce aluminiul și oțelul reprezintă 26%. În cazul rivalului PepsiCo, doar 8% din produse sunt ambalate în aluminiu.

FOTO Nou gigant în România - Cel mai mare retailer sportiv din Marea Britanie, deținut de miliardarul Mike Ashley, intră pe piața locală după mulți ani de așteptare CONFIRMARE CITEȘTE ȘI FOTO Nou gigant în România - Cel mai mare retailer sportiv din Marea Britanie, deținut de miliardarul Mike Ashley, intră pe piața locală după mulți ani de așteptare CONFIRMARE

Totuși, tranziția de la metal la alte materiale nu este lipsită de obstacole. Ambalajele din sticlă, de exemplu, sunt mai grele și mai scumpe la transport, iar dozele din aluminiu domină piața americană: în 2023, 64% din berea vândută în SUA a fost ambalată astfel. În plus, multe băuturi din categorii aflate în creștere, precum energizantele și cocktailurile pre-mixate, folosesc doze de aluminiu, iar reciclarea internă a metalului face ca o mare parte din aceste ambalaje să nu fie supuse tarifelor.

Analiștii spun că schimbările majore în strategiile de ambalare vor avea loc doar dacă tarifele rămân în vigoare pe termen lung. În prezent, multe companii ezită să investească în restructurări logistice costisitoare, în condițiile unei incertitudini politice și comerciale accentuate.

Scott DeFife, director al U.S. Glass Packaging Institute, remarcă faptul că firmele sunt în așteptare, fără să ia decizii pripite: ”O măsură care durează 30 de zile nu reprezintă o amenințare imediată pentru lanțul de aprovizionare,” a spus el.

Între timp, pentru companii precum Pacific Coast, costurile continuă să crească, iar presiunea se va răsfrânge cel mai probabil asupra consumatorilor, sub forma unor prețuri mai mari pe rafturile magazinelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
conserve
cartoane
trump
tarife