Canalul Magistral Siret - Bărăgan, proiect început în regimul comunist, în anul 1986, pe râul Siret, între Barajul Călimănești și Lacul Dridu, trebuia să aibă o lungime de 198 de kilometri, iar construirea sa urma să aducă beneficii economice pe trei planuri: asigurarea apei pentru irigații în Bărăgan, reducerea riscului producerii de inundații în lunca Siretului și utilizarea sa ca rută pentru transportul naval de mărfuri.
Proiectul a tergiversat însă mulți ani.
În anul 2012 se estima că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de o investiție de 3,5 miliarde de euro, iar finalizarea sa ar fi putut asigura irigarea a 10% din terenul agricol al României.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Acesta, însă, a intrat într-un proces de degradare continuă a lucrărilor aflate în diverse faze de execuție, fiind necesară intervenția de urgență prin lucrări de reabilitare, modernizare și punere în valoare.
Acum, însă va fi resuscitat.

La finalul lunii februarie, ministrul declara că există credite de angajament prevăzute în acest an pentru infrastructura principală de irigații, inclusiv pentru Canalul Siret-Bărăgan, care se ridică la 2,8 miliarde de lei, iar pentru cele 41 de amenajări aflate în lucru mai există un miliard de euro.
Potrivit datelor furnizate de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF), realizarea acestui obiectiv de investiții va permite irigarea cu cheltuieli minime a suprafețelor agricole, întrucât aducțiunea apei este gravitațională. În prezent, proiectul se află în etapa I pentru primii 23 km ai tronsonului I, cu o lungime de 50 km, aflat pe raza județului Vrancea.