Plecarea iminentă a directorului general de la Renault SA, Luca de Meo, pune sub semnul întrebării relansarea fragilă a constructorului auto francez, în condițiile în care consiliul de administrație va trebui să înlocuiască un al doilea senior manager în decurs de câteva luni, transmite Bloomberg.
Luca de Meo va demisiona în data de 15 iulie, a anunțat duminică seara Renault, ceea ce a dus, luni, la o scădere de până la 8% a cotației acțiunilor proprietarului Dacia la deschiderea bursei de la Paris. Plecarea lui Luca de Meo vine la câteva luni după demisia directorului financiar de la Renault, Thierry Pieton, care în luna martie a anunțat că pleacă de la constructorul auto pentru un post la un producător de dispozitive medicale, scrie Agerpres.

Demisia CEO-ului reprezintă un pas înapoi pentru un producător de automobile care și-a revenit în ultimii ani, în pofida provocărilor semnificative cu care se confruntă industria auto mondială, inclusiv o tranziție incertă la automobilele electrice, escaladarea tensiunilor comerciale și creșterea concurenței din partea constructorilor chinezi. Luca de Meo urmează să preia conducerea grupului de lux Kering.
'În mod clar asta este o veste bună pentru Kering și una proastă pentru Renault. Asta ar putea să îi submineze strategia', spune Enguerrand Artaz, manager de fond la La Financiere de l'Echiquier.
În luna februarie, Luca de Meo le-a spus investitorilor că grupul auto francez lucrează la o nouă strategie pe termen mediu pentru a-și consolida noile oferte, inclusiv Renault 5 electric și SUV-ul Dacia Bigster.
Gama de modele a Renault a fost 'complet transformată' în mandatul lui Luca de Meo, subliniază Stephen Reitman, analist la Bernstein, potrivit căruia plecarea CEO-ului este 'în mod indubitabil o lovitură pentru Renault'.

Renault era în criză când Luca de Meo a preluat conducerea companiei, la mijlocul lui 2020, imediat după ce grupul a anunțat pierederi record pentru prima jumătate a anului și planuri referitoare la eliminarea a aproximativ 15.000 de locuri de muncă. Chiar și după ce invazia rusească din Ucraina a obligat Renault să se retragă după a doua mare piață a sa, producătorul auto francez a înregistrat performanțe mai bune decât partenerul de alianță, producătorul japonez Nissan.
Plecarea lui Luca de Meo 'lasă Renault fără lider într-un moment în care grupul urmează să comunice un nou plan strategic și o nouă diminuare a alianței cu Nissan', spune Philippe Houchois, analist la Jefferies.
Consiliul de administrație de la Renault intenționează să desemneze un nou CEO înainte plecarea lui Luca de Meo, la mijlocul lunii iulie, a dezvăluit o sursă din apropierea acestui dosar.
Guvernul francez va participa la procesul de căutare a unui nou CEO, a precizat un oficial din Ministerul francez de Finanțe. Statul francez este cel mai mare acționar la Renault, controlând un pachet de 15% din acțiuni.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării și beneficiind de alianța sa cu Nissan și Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale - Renault, Dacia, Alpine și Mobilize - și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare.