OH Holding Limited, reprezentată de antreprenorul Oleg Kalashnikov, fondatorul companiei Luxoptica, a intrat în acționariatul Tensa Art Design, administratorul Lensa, cel mai mare retailer local de optică, operațiunea având obiectiv consolidarea companiei într-o perioadă de expansiune regională sustenabilă, menținând totodată identitatea brandului românesc.
UPDATE Informația a fost confirmată oficial.
Profit.ro a anunțat recent că ATM Ventures, vehicul de investiții în companii cu potențial de creștere accelerată, fondat în 2020 de Marius și Dan Ștefan, acționarii Grupului Autonom, a preluat o participație de 13,5% în Lensa.
Restul acțiunilor aparțin în continuare fondatorilor Daniel Crăciun și Florin Niță, cu câte 43,25%.
În 2023, Lensa a deschis 47 de magazine, un număr record, dintre care 42 pe teritoriul României, 4 în Chișinău, Republica Moldova și un magazin în Sofia, Bulgaria, devenind astfel primul brand de optică românesc care depășește granițele țării.

În 2024, în cel de-al 11-lea an de activitate, compania își îndreaptă atenția către consolidarea businessului pentru a asigura o creștere continuă și diversificarea portofoliului de produse și de servicii, asigurând clienților o experiență ce le depășește așteptările.
Lensa este un brand 100% românesc, fondat de antreprenorul Daniel Crăciun.

La 11 ani de la deschidere, Lensa este cea mai mare rețea de optică din România, având în portofoliu 88 de magazine în cele mai importante orașe din România, Republica Moldova și Bulgaria.
Rețeaua Lensa, administrată de Tensa Art Design, a raportat afaceri de 198,82 milioane de lei în 2024 (+49% față de 2023) și un profit net de 817.745 lei (-80% față de 2023).
Număr mediu de angajați a urcat cu 148%, la 683 persoane.