Ford Motor a anunțat o amplă campanie de rechemare în service, vizând aproximativ 1,1 milioane de vehicule din Statele Unite, din cauza unei defecțiuni software care afectează funcționarea camerei video pentru mersul în marșarier, transmite Reuters.
Problema ar putea împiedica afișarea corectă a imaginilor pe ecran, crescând riscul de accident, scrie News.ro

12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a
Rechemarea vizează modele produse între 2021 și 2024, inclusiv Bronco, F-150, Edge, precum și versiunile 2023–2024 ale Escape, Corsair, F-250, F-350, F-450, F-550 și F-600. De asemenea, sunt afectate Expedition (2022–2024), Transit (2022–2025), Mustang Mach-E (2021–2023), Lincoln Nautilus, Ranger (2024), Mustang și Navigator (2022–2024).
Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), problema software-ului poate face ca imaginea camerei de marșarier să se întârzie, să se blocheze sau să nu se afișeze deloc.
Ford a raportat un singur caz în care această defecțiune ar fi contribuit la un accident minor, soldat cu pagube materiale.
Autoritatea americană a contactat Ford în ianuarie 2024, după ce au fost primite peste 30 de plângeri privind camerele de marșarier montate pe modelele F-150 fabricate între 2021 și 2023. În aprilie, echipa de inginerie a Ford a reușit să reproducă defecțiunea și să o asocieze unor versiuni software specifice.

Producătorul auto a anunțat că problema va fi remediată printr-un update de software realizat over-the-air (OTA), fără a fi necesară vizita la un service.
Software-ul afectat este parte integrantă a sistemului de operare al tabloului de bord, controlând funcții precum aplicațiile și navigația.
Ford va trimite o primă scrisoare de notificare proprietarilor afectați până la 16 iunie, urmând ca o a doua scrisoare să fie expediată atunci când actualizarea va fi disponibilă.
Aceasta nu este prima rechemare a Ford pe această temă. În aprilie, compania a mai anunțat două campanii de rechemare separate pentru probleme similare la camerele de marșarier, care au afectat aproximativ 289.000 de vehicule. În acele cazuri, Ford a înlocuit efectiv camerele defecte.
În noiembrie anul trecut, NHTSA a amendat Ford cu 165 de milioane de dolari, în urma unei anchete care a concluzionat că producătorul nu a inițiat la timp rechemările pentru vehicule cu camere defecte.
Investigația NHTSA a fost lansată în august 2021, după ce Ford rechemase aproximativ 620.000 de vehicule în 2020 pentru probleme similare, o campanie extinsă ulterior în 2022 și martie 2024, cu încă 24.000 de unități.