Filiala rusă a producătorului german de brânzeturi Hochland ar putea cumpăra de la grupul „Neva Milk” brandul popular de brânză în saramură „Sirtaki” pentru suma de 350–400 milioane de ruble (3,85-4,4 milioane de euro). În prezent, compania produce brânza „Fetaxa”, care concurează în retailul rusesc cu „Sirtaki”. Experții consideră că achiziția unui brand rusesc puternic ar putea reduce presiunea asupra companiei-mamă, scrie ziarul rus de business Kommersant.
Potrivit unei surse din piață citate de Kommersant, grupul „Neva Milk” ar putea vinde brandul „Sirtaki” către OOO „Hochland Russland” (parte a grupului german Hochland). O altă sursă nu a exclus posibilitatea ca tranzacția să aibă loc. Albert Sufiarov, coproprietar al „Neva Milk”, a confirmat existența negocierilor și a precizat că în prezent filiala rusă Hochland este singurul potențial cumpărător pentru „Sirtaki”. Reprezentanții „Hochland Russland” nu au oferit un răspuns pentru Kommersant. Bancherul de investiții Ilia Șumov evaluează valoarea brandului „Sirtaki” la 350–400 milioane de ruble (3,85-4,4 milioane de euro).
Grupul „Neva Milk” activează din 1994. Potrivit bazei de date SPARK, Albert Sufiarov deține 39,48% din părțile sociale ale OOO „Neva Milk”, 51% sunt deținute de Nadejda Sufiarova, iar Vladimir Ziukov și Vladimir Gherasimov au câte 4,76% fiecare. În 2024, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 7,2%, ajungând la 16,85 miliarde de ruble (185 milioane euro), însă profitul net a scăzut cu 7%, la 213,8 milioane de ruble (2,35 milioane de euro).

După războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei în 2022, Hochland a continuat să își păstreze afacerile din Rusia. Hochland operează acolo trei fabrici cu aproximativ 1.600 de angajați.