Brandul de mașini electrice Polestar, desprins din Volvo și listat pe bursa Nasdaq, a primit o finanțare din partea principalului acționar, Li Shufu, fondatorul grupului Geely, printr-o achiziție de acțiuni publice. Compania va utiliza banii pentru cerințele de capital de lucru și pentru alte scopuri generale.
Li Shufu a decis să finanțeze marca Polestar pentru a-i susține dezvoltarea, după ce aceasta a trecut printr-o perioadă mai puțin fastă, influențată major de frânarea piețelor de mașini electrice din SUA și Europa.
Polestar a anunțat că a încheiat un acord cu PSD Investment Ltd., o companie controlată de principalul acționar al Geely, Li (Eric) Shufu, pentru vânzarea a unui pachet de 190 de milioane de acțiuni, cu o valoare de 200 milioane de dolari, la prețul de 1,05 dolari per acțiune. Prețul convenit este prețul mediu ponderat la închidere în ultimele cinci zile consecutive de tranzacționare anterioare semnării acordului.
PSD Investment a decis să convertească 20 de milioane de acțiuni Clasa B în acțiuni Clasa A pentru a menține drepturile de vot sub 50%.
Constructorul de automobile electrice Polestar a anunțat că intenționează să folosească banii investiți de Li Shufu în cerințele de capital de lucru, dar și pentru alte scopuri corporative generale.

Polestar este o marcă suedeză, având sediul în Goteborg, Suedia, dar principalele uzine ale sale sunt în China și SUA. Gama sa s-a extins în ultimii ani la trei modele, Polestar 2, 3 și 4, iar planurile cuprind alte modele, de la 5 la 7, pentru următorii ani. Compania intenționează să aducă producția lui Polestar 7 în Europa, într-una dintre uzinele Volvo, cel mai probabil în Cehia, unde a început construcția unei noi uzine ce va începe producție în 2026.
Compania s-a lansat în urmă cu șapte ani, ca o marcă exclusivistă care țintea modelul de vânzări bazat pe subscripții, nu pe vânzări directe în showroom. Ulterior, planurile s-au schimbat, pentru că succesul a întârziat să apară. cea mai probabilă uzină care va primi comenzile pentru noul model va fi viitoarea fabrică a Volvo din Kosice, unde producția este programată să înceapă în 2026.
Polestar are un nou CEO începând din toamna lui 2024, după ce Thomas Ingenlath, cel care a condus timp de câțiva ani compania, a demisionat din motive necunoscute. În locul său a fost numit Michael Lohscheller, fost CEO al Opel în perioada imediat achiziției de către PSA, trecut apoi prin fruntea mai multor companii de mici dimensiuni.
Lohscheller a anunțat că își propune o creștere anuală de 35 de procente până în 2028, bazându-se pe o tendință crescătoare a pieței de mașini electrice. La sfârșitul acestei luni va avea loc AGA în care sunt propuse mai multe schimbări în conducerea companiei.
În urmă cu aproximativ un an, Polestar a intrat într-un vârtej financiar cauzat de scăderea bruscă a vânzărilor de mașini electrice, care a culminat cu amenințarea scoaterii companiei de pe bursa secundară din SUA.