Platforma Airbnb se pregătește să intre pe piața altor servicii.
După o primă încercare eșuată, în 2016, Airbnb face acum o nouă incursiune în sectorul „Experiențe și Servicii”, conform WSJ.

În mai, compania și-a redesenat aplicația pentru a pune în evidență aceste două categorii, încurajând călătorii să cheltuiască mai mulți bani prin platformă. Ofertele variază de la lecții de surf în Hawaii la vânătoarea de trufe lângă Florența sau comenzile de masaj la domiciliu, arată G4Media.
„Este probabil una dintre cele mai mari schimbări de la înființarea Airbnb”, spune Dave Stephenson, directorul comercial al companiei.
Obiectivul mai larg este să transforme Airbnb într-o platformă pentru întreaga călătorie.

Teoria pare promițătoare – site-ul de călătorii Skift estimează că piața globală a tururilor și activităților valorează peste 250 de miliarde de dolari anual. Însă, spre deosebire de închirierea locuințelor, serviciile necesită ca cineva să fie prezent fizic de fiecare dată, ceea ce le face mai greu de automatizat și scalat.
Platformele concurente precum GetYourGuide și Viator (deținut de Tripadvisor) activează în acest domeniu de decenii, dar creșterea s-a dovedit a fi un proces gradual.
Anul trecut, Viator a realizat vânzări de aproximativ 840 de milioane de dolari, dar marja de profit a fost sub 4%.

Pentru a atrage atenția, compania a lansat oferte premium sub brandul „Airbnb Originals” – experiențe cu celebrități. Acestea sunt concepute mai mult pentru a genera interes decât rezervări.
Noua strategie face parte din efortul Airbnb de a crea rezonanță emotională și de a poziționa compania ca alternativa la eficiența rece a platformelor precum Booking.com sau Expedia.