O fotografie postată pe o rețea social media dezvăluie cum va arăta una dintre versiunile de caroserie ale așa-numitului Dacia C-Neo. Constructorul auto român a confirmat deja că va lansa în perioada următoare două modele noi, în segmentul compact.
Profit.ro a surprins recent un automobil pe care inginerii Dacia îl testau pe șoselele din județul Argeș, cu camuflaj pe caroserie, care ar putea fi chiar C-Neo, în varianta de caroserie hatchback. Nu este exclus însă ca acesta să reprezinte viitorul Renault Clio, cu care va împărți, practic, platforma și unele componente.
Toată lumea se întreabă cum vor arăta noile modele C-Neo pe care Dacia le-a anunțat, dar despre care nu a oferit aproape deloc informații detaliate.

Se știe doar că vor fi de dimensiuni compacte, ceea ce înseamnă o lungime de peste 4,50 metri. S-a spus foarte mult că vor fi derivate din Bigster, a cărei platformă o vor folosi.
Realitatea este că platforma lui Bigster este aceeași CMF-B de pe Sandero/Jogger/Duster, dar lungită pentru a putea primi o caroserie de aproape 4,60 metri lungime. De fapt, diferențele față de Jogger sunt foarte mici, ele fiind reale doar pentru versiunea 4x4.
O fotografie publicată de un utilizator anonim pe un site social-media relevă o caroserie din care se disting foarte clar două elemente esențiale, care confirmă faptul că vorbim despre o Dacia: forma farurilor, similară cu ce regăsim astăzi pe modelele mărcii, și forma portierelor, care este indiscutabil aceeași cu Sandero și Jogger.

Zona complet diferită față de cele două modele din gama Dacia este cea a portbagajului, spatele, care este cel al unui hatchback tipic. Pare că a fost creată o caroserie intermediară între Sandero și Jogger, pentru a obține un automobil hatchback compact.
Cel mai apropiat model din piață de care amintește mașina din fotografie este Skoda Scala, o mașină compactă creată pe platforma de segment B, cu care cehii au înlocuit sedanul Rapid în Europa.
Acesta s-a vândut în 2024 în peste 50.000 de exemplare, cam jumătate din vânzările Fabia și un sfert din cele ale Octavia.
Dacia va avea, însă, și o versiune fastback, conform informațiilor neoficiale apărute în ultimele luni, în special în presa franceză care citează de obicei surse din zona Renault Group. Această caroserie ar putea înlocui Logan în gama Dacia, devenind un crossover coupe-style, așa cum vedem, de exemplu, la Citroen pe modelul C4X sau, mai aproape de Dacia, cum arată Renault Arkana.
Dacă Dacia va păstra actualul design al familiei Sandero și pe noile modele, atunci vom vedea cu siguranță prețuri foarte bune pentru cele două versiuni C-Neo. Dacă ceea ce vedem în fotografii este doar o versiune de teste, de tip „mule”, atunci ne putem aștepta la o caroserie care să aibă mai degrabă elemente de pe Duster/Bigster și să coste ceva mai mult.

În același timp, la nivel de motorizări nu sunt așteptate deloc surprize, pentru că gama de motoare este deja destul de bine conturată.
Aceasta se bazează pe două motoare cheie: 1.2 litri turbo, cu diferite puteri, dar și posibile versiuni aspirate, de intrare în gamă, cu sau fără GPL, cu sau fără mild-hybrid, iar a doua 1.8 litri hybrid, cu puteri care ar putea să fie mai reduse față de Bigster.
Este de asemenea puțin probabil să vedem o tracțiune 4x4, chiar și una electrică, pe noile modele, deoarece ar crește costurile de producție, fără să existe o cerere pentru astfel de tracțiune în segmentul compact.

Va fi oferită în schimb, pe aproape toată gama, o cutie automată EDC cu dublu ambreiaj, având în vedere că există o cerere puternică pentru o astfel de transmisie.