Unitatea BMW TechWorks din România, înființată în Cluj cu ajutorul NTT Data, a produs primele aplicații destinate industriei auto, care urmăresc digitalizarea rețelei de achiziții și furnizori a grupului german.
BMW va produce la Cluj, în centrul IT BMW TechWorks, produse bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) pentru a crește eficiența și viabilitatea pe termen lung a Rețelei de Achiziții și Furnizori.
Constructorul german vrea să își accelereze transformarea digitală, prin dezvoltarea de aplicații inovatoare și prin cooperarea strategică cu centrul IT al Grupului din Cluj, România – BMW TechWorks.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

„În cadrul Grupului BMW, considerăm că AI este mai mult decât o inovație tehnologică. O vedem ca un element cheie al transformării digitale", a declarat Hendrik Lang, Vicepreședinte Senior Strategie, Digitalizare și Sustenabilitate, Rețeaua de Achiziții și Furnizori la Grupul BMW. „Susținerea angajaților noștri să utilizeze tehnologiile AI reprezintă prioritatea noastră principală", a mai spus Lang.
BMW a dezvoltat o platformă AI la nivelul întregului grup care sprijină aplicații personalizate pentru optimizarea proceselor, creșterea eficienței și dezvoltarea de soluții inovatoare. Inteligența artificială servește ca un instrument care finalizează anumite sarcini mai rapid sau automatizează sarcini mai simple, oferind angajaților mai multă libertate pentru gândire creativă și inovatoare.
Centrul IT din Cluj va fi sediul unei echipe de experți care lucrează la aplicații de vârf GenAI pentru procese interne la nivel mondial.
Înființat Cluj-Napoca în vara anului 2024 ca un joint venture Grupului BMW și NTT DATA România, BMW TechWorks România urmărește extinderea competențelor de software dezvoltate în Europa a Grupului BMW, în conformitate cu obiectivele companiei pe termen lung. BMW TechWorks România este strâns integrat în acitivitățile de dezvoltare și inovare ale Grupului BMW și se bazează pe poziția foarte bună a industriei IT și software din România.

Primele instrumente GenAI - inclusiv Knowledge Navigator, Offer Analyst și Tender Assistant - au fost introduse în activitățile diviziei Achiziții încă din 2024. Aceste aplicații servesc ca baze de date centrale de cunoștințe care asistă în analiza și compararea ofertelor furnizorilor, precum și în crearea și gestionarea licitațiilor. De exemplu, Offer Analyst poate efectua sarcini repetitive și poate reduce semnificativ timpul necesar pentru analiza fiecărei oferte.
La sfârșitul anului 2024, Grupul BMW a introdus, de asemenea, un punct central de acces AI pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori: sistemul de agenți AIconic al Grupului BMW. Această soluție AI inovatoare transformă modul în care echipele caută și utilizează informațiile, combinând cele mai recente tehnici de procesare a limbajului natural cu algoritmi inteligenți.

Sistemul multi-agent asigură căutări rapide și precise de date și rezultate de procesare personalizate pentru fiecare utilizator. Integrarea diferitelor surse de date garantează o livrare targetată a informațiilor, care depășește semnificativ funcțiile de căutare anterioare. Cu peste 1.800 de utilizatori activi care efectuează 10.000 de căutări, soluția AI a fost excepțional de bine primită într-o perioadă scurtă de timp, evidențiind valoarea sa.
„Sistemul nostru multi-agent AIconic crește semnificativ eficiența și productivitatea angajaților, stabilind, în același timp, noi standarde pentru utilizarea AI”, a declarat Markus Kronen, Șeful GenAI în Achiziții și Rețeaua de Furnizori la Grupul BMW.