Thierry Koskas, CEO al mărcii Citroen, a fost schimbat din funcție și în locul său a fost desemnat un fost manager din VW Group. Koskas a fost unul dintre oamenii fostului șef Stellantis, Carlos Tavares, el fiind adus chiar din Renault Group.
Citroen are începând de luna vi
itoare un nou șef, care îl va înlocui pe Thierry Koskas. Xavier Chardon a fost până săptămâna trecută CEO al mărcii Volkswagen în Franța. În urmă cu o săptămână, el a transmis un mesaj prin care anunța plecarea din această funcție, simultan cu anunțul făcut de compania germană prin care desemna înlocuitorul lui Chardon, dar nu a dezvăluit direcția în care urma să plece.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Anterior, Xavier a fost vice-președinte SAIC, în China, timp de trei ani, după ce se ocupase de digitalizarea grupului VW în aceeași țară.
Citroen este una dintre mărcile grupului Stellantis care au fost poziționate la momentul fuziunii PSA – FCA în zona de entry-level, alături de Fiat, având ca rol capturarea clienților din segmentul extrem de popular al mărcii românești Dacia.
Thierry Koskas ocupase înainte de fuziune poziția de Chief Marketing și Vânzări ale grupului Peugeot Citroen, având una dintre funcțiile de top ale grupului francez, sub conducerea lui Carlos Tavares. În 2021, la momentul lansării Stellantis, Koskas a devenit vicepreședinte al noii companii cu atribuții de marketing și vânzări, funcție pe care a deținut-o simultan cu cea de CEO al Citroen.
Demiterea lui din funcție vine la finalul unei perioade dificile pentru marcă, după mai bine de doi ani în care mai multe lansări de produse au fost amânate, iar încercările Citroen de a prinde din urmă Dacia nu au reușit. Koskas a avut o serie de declarații în ultimii ani prin care transmitea explicit că brandul francez atacă direct producătorul român Dacia.

Koskas a lucrat timp de 18 ani în Renault Group, având diferite atribuții, inclusiv de director al primului program de electrificare, din vremea lui Carlos Ghosn. Între 2016 și 2019 el a fost membru al Comitetului Executiv, cu funcție de vicepreședinte executiv responsabil cu vânzările și marketingul grupului.
Din această funcție, el cunoștea extrem de bine marca Dacia și strategia prin care aceasta a fost poziționată și dezvoltată în perioada respectivă.
În momentul de față, vânzările Citroen în Europa sunt în permanentă scădere, iar pe piața de origine, Franța, marca a fost nevoită de mai mulți ani să se recunoască învinsă de Dacia, având vânzări mai mici, în pofida unei game mai extinse, cu prețuri mai ridicate.
Singurul segment în care a rămas peste Dacia este cel al vehiculelor comerciale, în care brandul românesc nu mai are niciun model.