Strategia BYD de a câștiga cotă de piață prin reducerile agresive de prețuri pe piața din China a dat rezultate și a ridicat vânzările pe piața de origine a mărcii la un nivel foarte mare, fiind cea mai bună lună din istoria companiei, conform analizei Profit.ro. Segmentul de mașini complet electrice a fost peste cel de motorizări PHEV.
BYD a vândut în luna mai 382.476 de autovehicule la nivel global, cea mai mare parte a acestora fiind autoturisme (376.930 de unități).
Compania a înregistrat astfel o creștere de 15,3 procente și un record de vânzări, stimulat masiv de campania de reduceri de prețuri din China, care a tăiat aproape de 40% din prețuri, la unele modele esențiale, inclusiv la cel mai vândut automobil din China, BYD Seagull.

Strategia BYD a fost criticată de concurență și de analiști, care se tem de un puternic dezechilibru cauzat de presiunea pe care compania o pune pe toată piața chineză de automobile, nevoită să reacționeze și să intre într-o zonă puternic neprofitabilă. De altfel, piața bursieră a reacționat și valoarea acțiunilor BYD s-a redus în ultima perioadă.
Procedeul de „cumpărare de cotă de piață” presupune renunțarea la marjele de profit în favoarea unor volume majorate, dar este o măsură pe care a încercat-o și Tesla și s-a dovedit a fi extrem de periculoasă.
Vânzările BYD din segmentul electric le-au depășit pe cele de vehicule plug-in hybrid, o situație foarte rară pentru compania chineză, dar care ar putea să devină tot mai frecventă.

Cu un total de 204.369 autoturisme complet electrice, creșterea BYD pe acest segment a fost de 39,6%, în timp ce pe segmentul PHEV lucrurile au stat exact invers, într-o evoluție mai puțin așteptată, cu o scădere de 6,3% față de mai 2024, la un volum de 172.561 autoturisme.
De la începutul anului, vânzările BYD au crescut puternic, cu 38,7%, la un total de 1,76 milioane de unități, cu un plus de aproape jumătate de milion de autovehicule vândute în plus. Mașinile electrice au însumat 816.497 vehicule, în creștere cu 40,54%, iar cele PHEV au totalizat 919.146 unități, în creștere cu 34%.

BYD se confruntă în prezent atât cu critici atât din partea asociației constructorilor auto din China, cât și din partea autorităților, nemulțumite de un război al prețurilor în industria auto.
În luna mai, BYD a mai primit o lovitură pe piața din China, după ce unul dintre cei mai mari dealeri ai săi, cu o rețea de peste 20 de showroom-uri, a închis activitatea complet, peste noapte, și a lăsat clienții fără service și cu mari sume de bani plătite în avans pentru garanția pe trei ani.
BYD a fost criticată voalat de CEO-ul Great Wall Motors, Wei Jinjun, acesta spunând că „există deja o Evergrande a industriei auto, dar aceasta nu a explodat încă”.

Managerul GWM s-a referit la gigantul imobiliarelor Evergrande, care ajunsese cea mai valoroasă companie imobiliară din lume în 2018, dar în 2021 s-a prăbușit și a dat naștere unei crize uriașe în sectorul imobiliar din China.
În 2023 – 2024, compania a dat faliment și a fost lichidată. CEO-ul BYD a răspuns omologului său spunând că acestea sunt „o campanie de denigrare răuvoitoare”.