Europa și China au intrat „în etapa finală” pentru eliminarea taxelor vamale la mașinile electrice și înlocuirea lor cu prețuri minime

Auto/Transporturi   
Europa și China au intrat „în etapa finală” pentru eliminarea taxelor vamale la mașinile electrice și înlocuirea lor cu prețuri minime

Autoritățile chineze au anunțat un avans major în negocierile cu Uniunea Europeană pe tema tarifelor vamale aplicate mașinilor electrice. China încearcă de mai mult timp să înlocuiască aceste taxe cu o soluție care ar oferi o flexibilitate mai mare companiilor chineze și ar stopa creșterea prețurilor acestor mașini.

Informația privind noi discuții mai „aprofundate” pe marginea subiectului tarifelor vamale din UE a fost transmisă de ministrul chinez al comerțului în răspunsul la o întrebare pusă de un jurnalist la ultima conferință de presă. „Ministrul Wang Wentao a purtat discuții cu comisarul Šefčović la Paris. Cele două părți au avut discuții concentrate, sincere și aprofundate pe teme urgente și importante, cum ar fi cazul antisubvenții al UE împotriva Chinei pentru vehiculele electrice, cazul antidumping al Chinei împotriva brandy-ului UE și controlul exporturilor și au instruit echipele de lucru ale ambelor părți să depună eforturi pentru a face pregătiri economice și comerciale pentru agenda importantă China-UE din acest an”, a explicat purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerțului din China.

Urmărește-ne și pe Google News

Dar detaliile au fost chiar mai apropiate de o soluție cerută de China, care între timp a decis să majoreze tarifele vamale la brandy-ul importat din UE, spunând că este un produs care a beneficiat de subvenții de stat în Franța. „Ministrul Wang Wentao și comisarul Šefčović au avut o discuție profesională și aprofundată pe tema vehiculelor electrice, împingând cazul în direcția corectă către o soluție adecvată”, a spus reprezentatnul ministerului chinez, dând de înțeles că este doar o chestiune de timp până la semnarea unui acord. „În prezent, consultările privind angajamentele de preț dintre China și UE în cazul vehiculelor electrice au intrat în etapa finală, dar sunt încă necesare eforturi din partea ambelor părți”.

Evenimente
Anularea Programului Rabla poate băga în faliment dealerii auto din România. Dispar vânzări de un miliard de euro și TVA-ul aferent, se blochează stocuri plătite și companiile rămân fără avansuri CITEȘTE ȘI Anularea Programului Rabla poate băga în faliment dealerii auto din România. Dispar vânzări de un miliard de euro și TVA-ul aferent, se blochează stocuri plătite și companiile rămân fără avansuri

Chinezii susțin și faptul că „UE a propus ca noi căi tehnice să poată fi explorate în același timp, iar China va evalua fezabilitatea propunerii UE”, fără să explice care ar fi aceste căi tehnice.

Ministerul a mai anunțat și faptul că cei doi oficiali au discutat și „despre problema controlului exportului de pământuri rare, folosite de industria auto pentru producerea de baterii”.

Tarifele vamale pentru mașinile electrice produse în China cu subvenții acordate de statul chinez au fost majorate anul trecut de Comisia Eurpeană, cu procente care încep de la 17% și urcă până la 35,3%, peste taxele vamale generale de 10% percepute pentru toate vehiculele produse în China și importate în UE.

Dacă aceste tarife vor fi înlocuite cu o obligație de prețuri minime, atunci producătorii auto chinezi vor trebui să-și asume un nivel minimal al prețurilor pentru mașinile electrice produse în China, dar nu este clar cum va fi stabilit acest nivel. Cele mai afectate vor fi modelele cele mai ieftine, cu care chinezii încearcă acum să cucerească segmentele entry din Europa. Un exemplu este BYD Dolphin Surf, care în China se vinde cu prețuri sub 10.000 de dolari, dar în Europa începe de la aproape 20.000 de euro. BYD speră ca acest model să devină un best seller, dar cu un preț majorat acest lucru va fi imposibil.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarife vamale china
comisia europeana masini china