Primarul municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a anunțat că două poduri noi peste Bega se vor construi în oraș, cu peste 130 de milioane de lei, din fonduri europene.
Este vorba despre podul Solventul, care va lega strada Gării de bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație, fiind primul pod nou construit peste Bega după 1989 și podul ''Iuliu Maniu'' (fost al Muncii), din zona fostei fabrici de țigări, care va fi complet demolat și reconstruit de la zero, scrie Agerpres.

''Continuăm dezvoltarea sănătoasă a Timișoarei. Atragem bani europeni pentru nevoile reale ale orașului și investim în proiecte care cresc calitatea vieții. Toți acești bani înseamnă și susținere pentru economia locală: firmele construiesc, livrează echipamente, susțin și creează locuri de muncă. Asta înseamnă dezvoltare reală: infrastructură modernă și o economie vie'', declară, citat într-un comunicat de presă, Dominic Fritz.
Primăria Timișoara aduce în faza de contractare fonduri de peste 130 de milioane de lei pentru două proiecte esențiale de mobilitate urbană, propunerea edilului fiind înaintată, spre vot, Consiliului Local.
Podul Solventul va avea linie dublă de tramvai, piste de biciclete, trotuare largi și acces pietonal cu lift. Obiectivul este reducerea traficului greu din cartierele centrale și promovarea transportului verde, cu tramvaiul și bicicleta. Valoarea totală a investiției este de 134 de milioane de lei, din care aproximativ 93 de milioane de lei sunt finanțare europeană, iar contribuția municipalității acoperă cofinanțarea de 2% și cheltuielile neeligibile și se ridică la 42 de milioane de lei.

Podul ''Iuliu Maniu'' a fost construit în 1978, dar a devenit nesigur și impracticabil. Noul pod va avea două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete, pentru o circulație mai sigură și mai fluentă. Licitația este în faza de evaluare a ofertelor, iar în această vară se estimează semnarea contractului de execuție, astfel încât lucrările să poată începe. Proiectul are o valoare totală de peste 49 de milioane de lei, din care 38 de milioane reprezintă finanțare europeană, iar aproximativ 12 milioane de lei provin din bugetul local.
După aprobarea contractării în Consiliul Local, contractele de finanțare vor putea fi semnate cu ADR Vest.
Dacă înainte de 1900 Bega era traversată, în Timișoara, de peste 70 de poduri și podețe, acum mai există doar 11, două dintre acestea fiind nefuncționale, cel mai recent construit datând de peste 50 de ani.