Ford se întoarce în timp, la modelul care a făcut celebru SUV-ul Bronco, cu un concept ce se inspiră din roadsterul original.
La momentul celebrării a 60 de ani de la nașterea modelului Bronco, Ford a dezvăluit conceptul Bronco Roadster, care revine la caroseria originală U13, lansată în 1966, în cadrul cunoscutului eveniment Monterey Car Week din Pebble Beach, California.

„Când Ford a introdus Bronco pe 11 august 1965, acesta a fost promovat ca «prima mașină sport cu tracțiune integrală din lume»”, explică reprezentanții Ford motivul pentru care a avut succes primul roadster Bronco, care a avut la bază ideea unui „Mustang pentru off-road”.

Pentru a dezvolta un concept-car inspirat din modelul de acum 60 de ani, inginerii Ford au folosit drept model un automobil din 1966, deținut de unul dintre entuziaștii care au sprijinit întreg procesul de relansarea a acestui automobil, în 2021.
Chiar dacă, tehnic, nimic nu ar împiedica producătorul american să meargă cu această caroserie spre producția de serie, Ford spune că Bronci Roadster Concept este doar un omagiu adus rădăcinilor acestui model nu este destinat unei versiuni de serie.

„Am ales să privim înapoi la cea mai autentică versiune a filosofiei de design Bronco și să ne imaginăm cum ar putea arăta în 2025. Rezultatul unic celebrează markerii genetici ai aventurii și libertății care încă există în fiecare Bronco de a șasea generație de pe șoselele de astăzi”, spun cei de la Ford, în prezentarea făcută acestui concept.
Bronco Roadster Concept este complet descoperit, fără uși, cu scaunele simplificate, în timp ce în loc de portbagaj are un compartiment utilitar similar cu mașina originală. Noi bare care seamănă cu cele din 1966, jantele Fifteen52 și trapa portbagajului pe care este ștanțat numele FORD completează aspectul de pick-up vintage al conceptului.

Ford Bronco a fost relansat de constructorul american în urmă cu patru ani, având un design inspirat din vechiul model din anii 60 și tehnologie de ultimă generație, inclusiv cele mai performante sisteme de tracțiune integrală.

Bronco este produs în prezent în două versiuni de caroserie, Bronco și Bronco Sport, cele două având deosebiri majore din punct de vedere tehnic, dar un design comun. În timp ce Bronco este mai mare și folosește o caroserie pe șasiu, tipică off-roaderelor utilitare și picku-up-urilor, Bronco Sport este mai scurt și are o platformă de SUV, similară cu cea regăsită pe Kuga.
Motoarele cu care a fost readus la viață Bronco sunt destul de mari, 2.3 litri cu patru cilindri și 2,7 litri V6, în vreme ce pe Bronco Sport au fost oferite motoare de 1.5 litri și 2.0 litri EcoBoost.


