FOTO Roxana Capătă, director Ford România, a calculat: Vânzările de mașini electrice pot crește semnificativ

Auto/Transporturi   
FOTO Roxana Capătă, director Ford România, a calculat: Vânzările de mașini electrice pot crește semnificativ

Majorarea tichetului Rabla la 7.400 de euro în acest an și scăderea prețurilor automobilelor electrice pot contribui la o creștere importantă a vânzărilor de automobile electrice din România. Roxana Capătă, director al Ford România, spune că întârzierea programului se simte în piață, dar va aduce creșteri importante pentru mărcile auto.

Vânzările generale de vehicule din România pot înregistra o creștere anul acesta, iar pe segmentele de vehicule electrice se poate urca până la 20%, consideră Roxana Capătă, director Ford România, compania de vânzări a mărcii americane pe piața locală.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Primul tren produs de polonezi pentru România intră în țară CITEȘTE ȘI FOTO Primul tren produs de polonezi pentru România intră în țară
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

„Avem o țintă de vânzări care va urma trendul pieței, asta înseamnă că acolo unde se duce piața, trebuie să fim și noi și putem să facem asta. Ne propunem să fim în top 3 branduri electrice din România, este un obiectiv al nostru”, a declarat directorul Ford România în cadrul unui eveniment de lansare națională a modelului electric Ford Puma Gen-E.

FOTO Roxana Capătă, director Ford România, a calculat: Vânzările de mașini electrice pot crește semnificativ

„Estimarea noastră, cu noul Program Rabla și cu un ecotichet crescut de la 5.100 la 7.400 euro aproximativ, ne dă încrederea că vom avea o creștere semnificativă a cererii de mașini electrice în 2025, față de 2024, iar noi credem că ponderea va crește la 13 – 14% din piață”, a spus pentru Profit.ro Roxana Capătă.

Ea consideră că segmentul ar putea ajunge la o pondere necesară pentru atingerea țintelor de emisii ale Comisiei Europene, în scurt timp. „Ca om de cifre, aș spune că vom atinge 25% într-o perspectivă de trei ani”.

Toyota a încheiat anul fiscal cu o scădere neașteptată a profitului, din cauza discounturilor aplicate și creșterii comisioanelor CITEȘTE ȘI Toyota a încheiat anul fiscal cu o scădere neașteptată a profitului, din cauza discounturilor aplicate și creșterii comisioanelor

Roxana Capătă susține că piața se manifestă deja cu un interes crescut odată cu anunțul privind creșterea tichetului Rabla, însă unele dezechilibre ar putea fi vizibile din cauza întârzierii intrării în vigoare a acestui program.

„Avem deja o certitudine, rata de contractare a crescut față de aceeași perioadă de anului trecut, când era deja activ Programul Rabla”.

Ford a lansat în acest an modelul Puma Gen-E, primul autoturism electric produs în piață, iar pentru a putea concura cu succes în fața principalilor rivali care aveau deja lansate modele accesibile, compania a introdus un program numit EcoBonus, care oferă un discount considerabil pentru modelul electric produs la Craiova, care duce mașina la un preț de 20.500 euro, cu tot cu Rabla și cu reducerea oferită de companie.

Prețul coboară în acest fel la nivelul modelelor din segmentul inferior, precum Citroen C3 sau Leapmotor T03.

De asemenea, Ford vinde începând din acest an două modele comerciale, Transit Courier și Tourneo Courier, cu propulsie electrică, ambele fiind produse în uzina de automobile din Craiova, împreună cu Puma Gen-E.

viewscnt
Afla mai multe despre
roxana capata
ford romania
ford puma gen-e
program rabla