Honda reduce investițiile în mașini electrice din cauza cererii scăzute și se concentrează pe modele hibride

Auto/Transporturi   
Honda reduce investițiile în mașini electrice din cauza cererii scăzute și se concentrează pe modele hibride

Honda Motor a anunțat că va reduce investițiile în vehicule electrice (EV), pe fondul scăderii cererii, și va miza în schimb pe vehiculele hibride, tot mai populare, urmând să lanseze o serie de modele hibride reproiectate în următorii ani, transmite Reuters.

Al doilea cel mai mare constructor auto din Japonia după Toyota a renunțat la obiectivul ca vehiculele electrice să reprezinte 30% din vânzările sale până în anul fiscal 2030. CEO-ul Toshihiro Mibe a declarat că, în actualul context, estimează că vehiculele electrice vor reprezenta doar aproximativ 20% din vânzările Honda până atunci, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Wizz Air anunță o etapă istorică CITEȘTE ȘI FOTO Wizz Air anunță o etapă istorică
Evenimente
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Ca parte a noii strategii, Honda a redus cu 30% planul de investiții în electrificare și software până în 2030, la 7 trilioane yeni (circa 48,4 miliarde dolari).

Compania se alătură astfel altor producători auto globali care își temperează entuziasmul față de EV-uri, într-un moment în care cererea se orientează tot mai mult spre hibride, iar autoritățile din diferite țări relaxează termenele pentru atingerea obiectivelor privind emisiile și vânzările de mașini electrice. De exemplu, fostul președinte american Donald Trump a revocat un ordin executiv al administrației Biden care impunea ca toate vehiculele noi vândute până în 2030 în SUA să fie electrice.

Honda intenționează să lanseze 13 modele hibride de nouă generație începând cu 2027. În prezent, compania vinde peste 12 modele hibride la nivel global, dintre care doar trei în SUA: Civic (versiunile hatchback și sedan), Accord și CR-V. De asemenea, plănuiește dezvoltarea unui sistem hibrid pentru modele de mari dimensiuni, care vor fi lansate în a doua jumătate a deceniului.

Până în 2030, Honda vizează vânzări de 2,2–2,3 milioane de vehicule hibride, în creștere masivă față de cele 868.000 vândute anul trecut, dintr-un total de 3,8 milioane de unități comercializate.

VIDEO ANUNȚ Tronson de autostradă, deschis cu 3 luni mai devreme CITEȘTE ȘI VIDEO ANUNȚ Tronson de autostradă, deschis cu 3 luni mai devreme

La începutul lunii mai, compania a anunțat că amână cu aproximativ doi ani planul de 15 miliarde dolari canadieni (10,7 miliarde USD) pentru construirea unei fabrici de producție EV în Ontario, Canada, tot din cauza cererii reduse.

Totuși, Honda și-a menținut obiectivul ca până în 2040 toate vânzările de mașini noi să provină din vehicule complet electrice sau cu celule de combustie.

Alți constructori care au redus investițiile în EV includ Nissan, care a abandonat luna aceasta proiectul construirii unei fabrici de baterii de 1,1 miliarde de dolari în insula Kyushu, și Jaguar Land Rover, care ar fi renunțat la planurile de producție de EV-uri în noua fabrică de 1 miliard de dolari a companiei-mamă Tata Motors din sudul Indiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
honda
modele hibride