CEO-ul Dacia, Denis le Vot, a fost cel mai înalt oficial Renault Group prezent la un eveniment important al companiei, desfășurat în Tehnocentre din Paris și la circuitul din Aubevoy. Asaltat de jurnaliștii din toată Europa, a răspuns întrebărilor Profit.ro legate de viitorul Dacia în contextul demisiei CEO-ului Luca de Meo.
Felicitări, sunt zvonuri că veți fi următorul CEO al Renault Group!
Nu comentez.
Ce se va întâmpla cu Dacia, după plecarea CEO-ului Luca de Meo? Se schimbă ceva?
Nu se schimbă nimic, avem proiectele noastre care merg mai departe, cu lansări până în 2028, avem în dezvoltare viitoare modele, nu se schimbă absolut nimic pentru Dacia.
Care este situația vânzărilor Bigster, în prima jumătate de an?
Este foarte bună, avem 8.000 – 9.000 de comenzi, ceea ce este foarte mult, pentru că sunt doar două luni de vânzări și nici nu este încă lansat în toate țările. Pot să vă dau câteva numere: dintr-o sută de clienți Bigster, doar 20 vin de la Renault sau Dacia, ceea ce este uriaș, adică 80% cucerire de clienți de la alte mărci. Iar de la Duster sunt doar 15%, ceea ce este corect și este bine, nu sunt 50%. Asta dovedește că a fost un concept clar. Adică dacă vreau să cumpăr Duster, cumpăr Duster, dacă vreau Bigster, aleg Bigster. Restul de 80% vin de la alte mărci, ceea ce arată că avem un C-SUV clasic. În termeni de cucerire, arată foarte bine.
De asemenea, 80% din comenzi sunt pentru versiunea de top, 1.8 litri hibrid. Asta înseamnă că am chemat oamenii să cumpere un SUV de 25.000 de euro, dar ei cumpără unul de 30.000 de euro. Este foarte promițător acest lucru. Și pot să vă spun că în Germania, au venit datele astăzi de dimineață, avem 2.000 de comenzi, la fel ca în Franța, tot 2.000. Este foarte bine, pentru că dacă ai succes pe o piață ca Germania, vei avea și pe alte piețe, mai sunt de lansat Polonia, Marea Britanie și altele.

Va deveni Bigster cel mai vândut în segmentul C-SUV, cel puțin pe segmentul de retail?
A fost în ultima lună în Franța. Nu pot să vă spun dacă va fi în toată Europa. Segmentul de retail este instabil. Suntem în Franța, aici retailul s-a dus în jos. Sper ca fabrica să fie la capacitate maximă, iar până acum este.

De ce a scăzut producția la Mioveni în acest an?
Pentru că o parte din producția Duster s-a mutat în Turcia și pentru că Jogger a fost mutat în Maroc, pentru a face loc lui Bigster.
Sunteți mulțumiți cu performanța lui Jogger, în așa fel încât să merite o nouă generație?
Da, va fi un nou Jogger, pentru că este un „people mover”, este o mașină cu 7 locuri, pe care o cer clienții cu familii mari. Nu are volume mari, probabil că are circa 80.000 de unități pe an, dar investiția este zero, pentru că este derivat din Sandero. Iar acum îl facem în aceeași fabrică cu Sandero, așa că, dacă facem un pic mai mult Jogger sau un pic mai mult Sandero, economic vorbind, pentru noi este același lucru.

Veți trece la noul model de dezvoltare Leap 100, după cum s-a anunțat, și cu noul Sandero?
Da, vom face asta cu noul Sandero, următoarea generație a celui despre care am vorbit, Leap 100 înseamnă 100 de săptămâni.
Care este situația vânzărilor lui Spring în acest moment?
Este o situație corectă, aș spune, nu am cifre exacte dar cred că sunt în jur de 30.000 de unități, dar nu vrem să-l „împingem” în mod specific, pentru că suntem „decarbonizați” [n.r. media de emisii CO2 pe flota vândută] deja destul de mult, cu 80% din Bigster HEV, mix-ul nostru de CO2 este din ce în ce mai bun, pe de o parte, iar de cealaltă parte avem acum mai mult timp să obținem rezultate, după cum știți. Deci se vinde foarte bine și este în continuare cel mai accesibil automobil electric de pe piață, probabil. Și apoi va veni următoarea generație, după cum știți...
Se va numi la fel: Spring?
Nu știu, pentru că ei nu-mi spun numele, citesc doar în presă.
Imediat după răspunsul amuzant, Denis le Vot s-a scuzat și a plecat pentru a răspunde și altor ziariști din Europa prezenți la eveniment, pentru că este unul dintre cei mai volubili și deschiși manageri din industria auto europeană în relația cu presa.
Cine este Denis le Vot
Denis le Vot este vicepreședinte executiv al Renault Group și conduce Dacia din 2021, din momentul în care marca românească a devenit o unitate de business separată în cadrul Renault Group, împreună cu Lada. Le Vot avea o experiență consistentă în Rusia, unde s-a ocupat de afacerile Renault, iar anterior a mai ocupat funcții importante în cadrul Alianței Renault – Nissan la nivel global, după ce fusese și CEO al Nissan SUA.
Este unul dintre cei care au repoziționat marca Dacia, într-o strategie gândită împreună cu Luca de Meo și fostul director de marketing și vânzări, Xavier Martinet, plecat la Hyundai Europe. În ultimii patru ani, Dacia a reușit să genereze un profit operațional uriaș, de peste 10 procente, cu o țintă foarte clară de 15% pentru anul 2030. A girat lansarea proiectului Bigster, care a marcat practic intrarea Dacia în segmentul C-SUV, și a avut curajul să pornească alte două proiecte, două modele de clasă C construite pe aceeași platformă a SUV-ului Bigster, CMF-B alungită.

Denis le Vot a fost menționat pe o listă foarte scurtă a celor care ar putea prelua funcția de CEO al mărcii Dacia, ceea ce înseamnă că, dacă va fi desemnat, Dacia va rămâne fără un director executiv extrem de valoros, dar va rămâne la fel de bine coordonată direct de șeful întregului grup Renault.