O întorsătură de situație s-a petrecut în statisticile privind vânzările de automobile din Europa, după ce datele preliminare au fost ajustate pe baza cifrelor din toate țările europene. Dacia Sandero, care fusese semnalată pe locul al doilea, a revenit pe primul loc și rămâne cel mai vândut automobil și în luna martie, relevă datele analizate de Profit.ro.
Peugeot 208 s-a bucurat pentru numai câteva zile de onoarea de a fi cel mai vândut automobil din Europa, după ce statisticile preliminare ale Data Force au dat acest model pe primul loc în clasament, cu o diferență mică, de aproximativ 1.000 de vehicule în plus.
Completarea statisticilor cu toate piețele europene a dat peste cap, însă, bucuria francezilor, pentru că Dacia Sandero a depășit și în martie Peugeot 208 și i-a luat trofeul deținut pentru doar o săptămână.
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Pe de altă parte, diferența anunțată acum de noile cifre este foarte mică, de mai puțin 100 de vehicule în plus, în favoarea Dacia Sandero, ceea ce arată poziția fragilă pe care a avut-o modelul românesc în luna martie.
Cu un total de 25.402 de vehicule înmatriculate în Europa în luna martie, Sandero are o scădere de 3,8% față de anul trecut, explicabilă prin învechirea modelului pe piață, în paralel cu apariția de noi competitori importanți, între care cel mai puternic se dovedește a fi Citroen C3, care și o versiune electrică.
De asemenea, Peugeot 208, care a mai luptat pentru titluld e best-seller în Europa cu Sandero, se bucură de o puternică revenire în atenția publicului, inclusiv cu alternativa electrică pe care o oferă și cu prețuri ajustate pentru a fi mai competitive.
Pe locul al treilea s-a menținut Nissan Qashqai, care a înregistrat o revenire spectaculoasă în vânzări, deși s-a confruntat cu o scădere față de anul trecut.
Celelalte modele din topul vânzărilor europene de automobile sunt Renault Clio, la un nivel stabil față de anul 2024, trei modele VW aflate aproape la egalitate, Golf, T-Roc și Tiguan (care împart aceeași platformă și își împart, în mare măsură, și clienții), Opel Corsa, Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova, care are din acest an și o opțiune electrică, precum și SUV-ul Peugeot 2008.
Pentru Ford Puma este o veste extraordinară, pentru că nu a mai fost de foarte mult timp în Top 10 al vânzărilor, iar cele peste 19.000 de vehicule vândute confirmă faptul că modelul rămâne foarte popular, în special pe piața din Marea Britanie.

Vestea mai puțin bună este pentru Dacia Duster, care e ieșit în martie dintre cele 10 cele mai performante modele europene, însă SUV-ul produs la Mioveni continuă să rămână unul dintre cele mai vândute automobile din segmentul său, având o creștere indiscutabilă față de anul trecut, de 13 procente, cu aproximativ 17.000 de unități vândute.
După primele trei luni ale anului, Dacia Sandero rămâne cel mai vândut automobil din Europa, având un volum de peste 67.000 de unități vândute, chiar dacă vânzările sale au un declin de circa cinci procente.
Peugeot 208 este noua vedetă și urcă pe locul al doilea, cu 54.000 unități, secretul său fiind o evoluție constantă pe o piață în declin, reușind să depășească fostul best-seller, VW Golf, care are o scădere de peste 14 procente.
Celelalte modele din top sunt la fel de celebre: Renault Clio, VW Tiguan și VW T-Roc urmate de Duster, care se apropie de 50.000 de unități vândute în primul trimestru și o creștere consistentă.