Strategia Renault în India ajută Nissan să se finanțeze, într-un moment în care dezechilibrul financiar al japonezilor i-a împins să închidă mai multe fabrici și să concedieze 20.000 de oameni. Compania franceză a cumpărat pachetul de acțiuni deținut de Nissan în uzina de automobile din India și devine acționar unic.
Renault Group a finalizat achiziția unui pachet de 51% cu care Nissan controla fabrica Alianței Renault Nissan Mitsubishi din Chennai, India. Cele două companii semnaseră un acord care prevederea mai multe schimbări strategice care ajută Nissan să obțină lichiditățile necesare restructurării.

În India, Renault are o strategie nouă, care urmărește creșterea gamei produse local și accelerarea vânzărilor, cu ajutorul uzinei din Chennai, unde în prezent sunt asamblate modelele Triber și Kiger. Francezii vor să beneficieze de mărimea pieței auto din India, care a ajuns a treia cea mai mare din lume și care, de foarte mult timp, este dominată de alianța Maruti Suzuki, cu peste 40% din piață.
„Cu o rețea competitivă de furnizori și o infrastructură industrială solidă, India devine un pilon central al strategiei globale a Grupului și a mărcii Renault la nivel internațional”, spun cei de la Renault. Renault l-a numit deja pe Stephane Deblaise director general al Renault Grouo India, acesta urmând să coordoneze toate activitățile de producție și vânzări. Anterior, el a condus uzina Renault din Coreea de Sud, care în prezent este operată în parteneriat cu Geely.

Uzina din Chennai (RNAIPL) va fi consolidată integral în situațiile financiare ale Renault Group, odată ce compania franceză devine unic proprietar. Anterior, Renault deținea 49% din această unitate. Renault a inaugurat în acest an în India cel mai mare centru de design din afara Franței, care va avea ca misiune crearea de mașini dedicate acestei piețe, dar și altor piețe internaționale.
Renault se va baza pe gama Dacia pentru a dezvolta aceste modele, dar acestea vor fi vândute sub sigla Renault. Este vorba atât despre noul Duster, dar și despre Bigster și cele două modele C-Neo pe care Dacia urmează să le lanseze anul viitor.
De la lansarea sa în 2010, uzina din Chennai a produs peste 2,8 milioane de vehicule – dintre care 1,2 milioane au fost exportate în peste 100 de țări – precum și 4,6 milioane de motoare și cutii de viteze. Susținută de un ecosistem format din aproape 300 de furnizori locali, uzina dispune de o capacitate anuală de producție de peste 400.000 de vehicule.
În prezent, este dedicată platformelor CMF-A și CMF-A+, iar în viitorul apropiat se pregătește să integreze noua generație a platformei modulare CMF-B, regăsită pe modelele Bigster și Renault Boreal. Uzina va produce și versiuni ale acestor modele cu sigla Nissan, în cadrul acordului pe care cele două companii l-au semnat, potrivit informațiilor neoficiale.

Renault mai deține în India, în parteneriat cu Nissan, un centru de inginerie în care sunt dezoltate noi modele.
În prezent, Renault vinde aproximativ 100.000 de vehicule anual, având o gamă formată exclusiv din modele sub 4 metri, favorizate de legislația locală printr-un nivel scăzut de impozitare. Odată cu trecerea la propulsia electrificată, constructorul francez va putea vinde mașini de dimensiuni mai mari, fără ca acestea să atragă impozite mari.