Pas pentru Magistrala 4 de metrou: Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul, investiție de peste 17 miliarde lei

Auto/Transporturi   
Pas pentru Magistrala 4 de metrou: Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul, investiție de peste 17 miliarde lei

Guvernul a adoptat, vineri, o hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții "Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord - Gara Progresul". Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construit, plus stația Gara de Nord 2. Valoarea totală a investiției este de peste 17 miliarde lei, iar finanțarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Executivul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea Magistralei 4 de metrou, Secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul.

Urmărește-ne și pe Google News

Lungimea de traseu nou construită va avea circa 12 km, din care în exploatare cu călători – aproximativ 11 km și în exploatare fără călători – legătură cu Depoul Progresul, circa 1,1 km. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va avea 13 stații și un depou suprateran nou construit, plus stația Gara de Nord 2.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în stația Gara de Nord 2 prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente.

După Dacia – Renault și Ford, BMW România avertizează în legătură cu efectele creșterii taxelor: impact negativ asupra pieței auto CITEȘTE ȘI După Dacia – Renault și Ford, BMW România avertizează în legătură cu efectele creșterii taxelor: impact negativ asupra pieței auto

”Valoarea totală a investiției este de peste 17 miliarde lei, iar finanțarea se va realiza din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN), Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație”, anunță Guvernul.

Durata de execuție a lucrărilor este de 50 de luni. Potrivit Guvernului, extinderea liniei 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul a fost gândită ca o joncțiune între transportul feroviar regional, național și internațional cu zona urbană.

”Prin construirea acestei magistrale se va realiza cea mai mare și importantă linie de metrou pe diametrala nord-sud a orașului, care va lega Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu gările de cale ferată Băneasa, Basarab, Gara de Nord și Gara Progresul și, implicit, interconectarea cu transportul public de suprafață. Construcția tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul va conduce la economii de timp la transportul urban de pasageri, la reducerea emisiilor de CO2, la reducerea poluării aerului, la reducerea riscului de accidente rutiere”, spune Exectivul.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
magistrala 4