Cel mai mare producător de automobile din Germania mizează pe un acord tarifar cu SUA, în baza unor investiții „atractive” în America

Auto/Transporturi   
Cel mai mare producător de automobile din Germania mizează pe un acord tarifar cu SUA, în baza unor investiții „atractive” în America

Volkswagen ancorează așteptări că ar putea obține un tarif de 15% la intrarea pe piața din SUA, precum cel al Japoniei și mult sub cel de 25% impus industriei auto germane.

Directorul general al Volkswagen, Oliver Blume, a declarat vineri că grupul german speră să obțină concesii tarifare suplimentare din partea Statelor Unite, odată ce va fi încheiat un acord comercial mai amplu între Washington și Uniunea Europeană, mizând pe un pachet de investiții semnificative în SUA, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”Sperăm într-un acord echilibrat între SUA și UE, care să permită un comerț echitabil între regiuni”, a spus Blume în fața investitorilor, în contextul unui al doilea trimestru afectat puternic de tarifele vamale impuse de administrația Trump.

FOTO Noul Audi A6 începe livrările și va fi disponibil în showroom-uri CITEȘTE ȘI FOTO Noul Audi A6 începe livrările și va fi disponibil în showroom-uri

Liderul de la Casa Albă a introdus în aprilie un tarif de 25% pentru importurile de automobile și piese auto din UE, amenințând cu majorarea acestuia la 30% începând cu 1 august, dacă nu se ajunge la o înțelegere.

Blume estimează că UE ar putea obține un tarif mediu de 15%, similar cu cel convenit de Washington cu Japonia în această săptămână. El a sugerat însă că, pe lângă acest acord general, Volkswagen ar putea negocia un aranjament tarifar individual, bazat pe investiții ”atractive” pe piața americană. ”Avem un pachet de investiții foarte atrăgător pe care îl vom implementa acolo”, a afirmat CEO-ul, adăugând că există ”discuții bune” cu autoritățile americane. El a menționat, printre altele, posibilitatea deschiderii unei fabrici pentru brandul de lux Audi în SUA, unde marca nu are în prezent o unitate de producție locală.

GRAFIC - BYD, în pericol să rateze ținta de vânzări din 2025 și chiar să încheie anul în scădere CITEȘTE ȘI GRAFIC - BYD, în pericol să rateze ținta de vânzări din 2025 și chiar să încheie anul în scădere

Totuși, o astfel de înțelegere individuală ar fi fără precedent și s-ar putea lovi de reglementările Organizației Mondiale a Comerțului. O sursă dintr-un alt grup auto european a declarat, sub protecția anonimatului, că dacă VW ar obține un tratament preferențial, ”ar fi haos”, întrucât și alți producători ar cere același lucru.

În 2024, UE a exportat în SUA aproape 758.000 de automobile, în valoare de 38,9 miliarde de euro — de peste patru ori mai mult decât volumul importurilor americane în direcția opusă, potrivit datelor Asociației Constructorilor Auto din Europa (ACEA).

VW schimbă radical designul modelelor electrice CITEȘTE ȘI VW schimbă radical designul modelelor electrice

Blume nu a oferit detalii clare despre noile investiții, limitându-se să vorbească despre un „program scalabil” cu proiecte care au o justificare economică solidă. Între timp, Bruxelles-ul poartă discuții cu Washington pentru a proteja industria auto europeană, propunând măsuri precum cote de import și credite comerciale aplicate exporturilor europene în SUA.

Deși o taxă de 15% ar putea fi un compromis acceptabil, unele voci din industrie, precum CEO-ul producătorului de componente OpMobility, Laurent Favre, avertizează că UE pare mai puțin eficientă decât negocierile bilaterale: ”Pe termen scurt, putem spune că am evitat ce e mai rău, dar nu înseamnă că este un acord bun. Arată, în fond, că relația este dezechilibrată.”

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
sua
donald trump
germania
tarife