Consilierii generali ai Capitalei au aprobat studiul de oportunitate pentru achiziția a 100 de troleibuze articulate, din gama de 18 metri, în valoare estimată de 99,7 milioane euro fără TVA.
Acestea ar urma să aibă o autonomie de 20 de kilometri, scrie Agerpres

De asemenea, CGMB a actualizat mai multe proiecte pentru modernizarea transportului public. Acestea sunt propuse pentru finanțare nerambursabilă prin Programul Regional București-Ilfov 2021 – 2027, având o valoare totală estimată de 385 de milioane de euro.
Printre acestea se numără achiziția a 250 de tramvaie noi, dintre care 100 unidirecționale cu lungimea de 36 de metri și 150 de 27 de metri, dintre care 50 bidirecționale.
În prima etapă se propune achiziția a 63 de tramvaie de 36 de metri, cu finanțare nerambursabilă. Noile vehicule vor fi echipate cu dotări avansate pentru siguranță și confort, având podea joasă, accesibilitate sporită pentru persoanele cu dizabilități, consum energetic redus, zgomot diminuat, precum și sisteme tehnice inteligente.
Au fost actualizate și proiecte pentru modernizarea a aproximativ 50 de kilometri de linii de tramvai vechi. Pentru aceste trasee, contractele de execuție au fost deja atribuite. Pe unele segmente lucrările sunt în curs de desfășurare, cum este cazul liniei 5 sau al Bulevardului Expoziției, în timp ce pentru altele Municipalitatea se află în faza de obținere a avizelor necesare demarării lucrărilor.

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a declarat că ședința este „una dintre cele mai importante” ale Consiliului General al Municipiului București.
„Aprobăm finanțările și depunerea proiectelor pentru finanțare externă de peste 380 de milioane de euro. Proiecte foarte importante care conțin atât reabilitarea a 50 de kilometri de șină de tramvai plus achiziția de 100 de troleibuze și peste 68 de tramvaie pe care le vom achiziționa, într-o primă etapă, dintr-un lot maxim de 250. Vorbim de proiecte care vor rescrie transportul la nivelul municipiului București, proiecte care vor avea beneficii foarte mari pentru bucureșteni”, a spus el, într-o declarație acordată presei.
Cei 50 de kilometri de șină de tramvai care urmează să fie reabilitați reprezintă segmentele cele mai degradate la nivelul Capitalei, a menționat Bujduveanu.
„Începând cu 1 august vom da ordinul de începere și veți vedea, lot cu lot, cum intră în reabilitare. (…) Acestea sunt deja atribuite, constructorii sunt pregătiți să intre. Urmează etapa de finanțare pe care o închidem astăzi, ca să putem să mergem să depunem la ADR București Ilfov”, a spus el.
Primarul interimar al Capitalei a mai precizat că, în vederea achiziției de tramvaie și troleibuze, vor fi lansate licitații.

„Dacă vom ajunge să putem să achiziționăm toate cele 250 de tramvaie, așa cum ne dorim, vom înlocui tot parcul de tramvaie al municipiului București. Acesta este planul nostru, al acestei primării, să avem un transport modern și eficient”, a afirmat el.
O altă hotărâre aprobată miercuri vizează extinderea rețelei de tramvai în Prelungirea Ghencea, prin realizarea unei noi linii de 5,8 kilometri (cale dublă), între Terminal 41 – Strada Brașov – Prelungirea Ghencea – Domnești, incluzând o buclă de întoarcere. Proiectul prevede achiziția a 16 tramvaie moderne pentru operarea noii linii; realizarea a 12 treceri pietonale semaforizate; lucrări de canalizare, iluminat public, relocare de utilități, spații verzi; crearea unui nod intermodal park & ride, cu parcare supraterană și conexiune cu infrastructura feroviară.
De asemenea, au fost actualizate două proiecte privind modernizarea completă a depourilor de tramvaie Titan și Colentina, în vederea adaptării acestora la exploatarea tramvaielor moderne de 35 – 37 de metri.