EXCLUSIV FOTO CEO-ul Diehl explică de ce a ales România pentru fabrică. Investiție între 15 și 30 milioane euro, totul va merge la export

Povești cu Profit   
EXCLUSIV FOTO CEO-ul Diehl explică de ce a ales România pentru  fabrică. Investiție între 15 și 30 milioane euro, totul va merge la export

Diehl Aviation, furnizor global pentru giganți precum Airbus și Boeing, va investi între 15 și 30 milioane euro în fabrica nouă de lângă Craiova, potrivit estimărilor Profit.ro, într-un parteneriat cu dezvoltatorul Global Vision.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Unitatea va produce componente esențiale pentru aeronave, precum rezervoare de apă, panouri interioare și pături de izolație, și va angaja până la 500 de oameni.

Urmărește-ne și pe Google News

CEO-ul companiei spune că România oferă o forță de muncă calificată la costuri semnificativ mai mici, ceea ce face din această investiție o decizie strategică pentru optimizarea costurilor și consolidarea competitivității globale.

FOTO Primele imagini - Cel mai bogat secui semnează o nouă investiție originală în România: După un aeroport vine cu un patinoar de lux într-o comună CITEȘTE ȘI FOTO Primele imagini - Cel mai bogat secui semnează o nouă investiție originală în România: După un aeroport vine cu un patinoar de lux într-o comună

„Avem convingerea că aici putem găsi forță de muncă bună și talentată, exact ceea ce avem nevoie pentru a ne dezvolta afacerea. Acesta este motivul numărul unu.

Atunci când construiești o fabrică în afara țării, cel mai important lucru este să ai suficienți oameni bine pregătiți, care pot face treaba.

Apoi, te uiți la mediul în care poți produce într-un mod competitiv”, a declarat Jörg Schuler, CEO al Diehl Aviation, pentru Profit.ro.

EXCLUSIV FOTO CEO-ul Diehl explică de ce a ales România pentru fabrică. Investiție între 15 și 30 milioane euro, totul va merge la export

Potrivit acestuia, costul forței de muncă este un factor important în decizia de investiție: „Este comparabil cu Ungaria, unde avem deja o fabrică, și este semnificativ mai mic decât în Germania. Aproximativ la jumătate față de Germania”.

În fabrica din România se vor produce trei categorii de componente: „Vom produce rezervoare de apă și reziduuri. Acestea se montează sub podeaua aeronavei. Apoi, vom produce panouri interioare pentru cabină. Când intri într-un avion și vezi partea cu geamurile, acelea sunt panourile — le vom produce aici. Și vom mai produce pături de izolație, care se montează în spatele panourilor, pentru a izola aeronava. Acestea sunt cele trei componente pe care le vom fabrica”.

FOTO Tranzacție - Felix Pătrășcanu, co-fondatorul FAN Courier, investește într-un brand istoric al României, care i-a atras pe Frank Sinatra, Claudia Cardinale, Ronald Reagan CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție - Felix Pătrășcanu, co-fondatorul FAN Courier, investește într-un brand istoric al României, care i-a atras pe Frank Sinatra, Claudia Cardinale, Ronald Reagan

Noua unitate va funcționa la capacitate maximă cu până la 500 de angajați, iar întreg spațiul va fi ocupat, fără a fi anunțată deocamdată o cifră precisă privind volumul de producție, întrucât acesta va fi corelat cu comenzile marilor producători de aeronave.

„Nu oferim cifre detaliate, dar vă pot spune că este vorba despre o investiție de ordinul zecilor de milioane de euro”, a precizat Schuler.

Potrivit informațiilor Profit.ro, investiția în tehnologie va depăși investiția în clădirea propriu-zisă.

EXCLUSIV FOTO CEO-ul Diehl explică de ce a ales România pentru fabrică. Investiție între 15 și 30 milioane euro, totul va merge la export

Fabrica nu va deservi piața locală, ci va livra integral la export, în principal către Airbus.

„Totul va merge la export. Practic, totul va fi exportat pentru că, de regulă, livrăm către liniile de asamblare finală ale marilor producători, cum este Airbus în Toulouse sau Hamburg, sau către companii aeriene care fac mentenanță. Singura situație în care am livra în România ar fi dacă o companie aeriană ar recondiționa o aeronavă aici”.

Chiar dacă inițial nu este planificat un centru de cercetare și dezvoltare, opțiunea nu este exclusă pe termen mediu sau lung:

„Vom începe cu producția, iar ulterior vom analiza dacă dezvoltăm și o capacitate de inginerie. Dar, în mod clar, startul va fi exclusiv cu partea de producție”.

EXCLUSIV SURPRIZĂ Salad Box, în insolvență. \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV SURPRIZĂ Salad Box, în insolvență. "Vom ieși din insolvență în 1 an, negociem cu un investitor pentru a vinde în jur de jumătate. Continuăm fără întreruperi și ne reașezăm strategic într-o etapă de introspecție și învățare."

Referitor la provocările anticipate, CEO-ul Diehl Aviation atrage atenția asupra riscurilor legate de resursa umană: „Cea mai mare provocare va fi, în final, să găsim oamenii potriviți, să reducem fluctuația și să îi menținem motivați. Asta cred că e una dintre cele mai mari provocări”.

Pentru a minimiza riscurile, compania va colabora îndeaproape cu partenerul său local Global Vision, urmând să demareze din timp recrutarea și să trimită angajații la training în Ungaria și Germania.

„Avem parteneri foarte buni și vom monitoriza îndeaproape, împreună cu Global Vision, dezvoltarea fabricii. Vom începe din timp recrutarea, vom trimite oamenii la training în Ungaria și Germania, ca să fie bine pregătiți când încep activitatea aici. Sigur că există riscuri atunci când te extinzi internațional, dar eu cred că oportunitățile sunt mult mai mari”.

Deocamdată nu sunt planificate alte investiții industriale în România, dar extinderea noii fabrici rămâne o opțiune în funcție de evoluția cererii.

„Nu avem în plan să construim altă unitate. Ceea ce ne-am propus este să putem extinde această fabrică, să o facem mai mare. Dacă o umplem rapid și vedem că cererea din industria aeronautică crește, atunci o vom extinde. Dar nu vom construi altă facilitate în altă parte din România”.

FOTO Mega Image anunță: Vă dăm înapoi un procent pentru a acoperi creșterea TVA CITEȘTE ȘI FOTO Mega Image anunță: Vă dăm înapoi un procent pentru a acoperi creșterea TVA

Schuler subliniază că această investiție este strategică pentru eficiența și profitabilitatea Diehl la nivel global.

„Această investiție ne va ajuta să optimizăm costurile orare și să avem, în medie, un cost al muncii mai mic. Cât de mult, va depinde de câți oameni vom angaja și cât de repede vom operaționaliza fabrica. Dar da, va contribui la competitivitatea și profitabilitatea noastră”.

De asemenea, CEO-ul nu exclude ca, într-o etapă viitoare, fabrica să fie echipată cu panouri solare pentru a deveni sustenabilă.

„Este o opțiune pe care o analizăm, dar nu e decisă încă. Poate într-o etapă ulterioară. La un moment dat, fabrica ar trebui să fie una „verde”. Poți cumpăra energie verde sau poți instala propriile panouri. Însă clădirea nu ne aparține, este închiriată, deci va trebui să discutăm cu Global Vision despre cum putem face acest lucru. Dar, da, în final, trebuie să devină o unitate sustenabilă”.

FOTO Carrefour anunță în România: Dăm înapoi până la de 2-3 ori valoarea TVA! CITEȘTE ȘI FOTO Carrefour anunță în România: Dăm înapoi până la de 2-3 ori valoarea TVA!

Investiția în România vine într-un moment de expansiune pentru Diehl Aviation în Europa de Est, unde grupul german operează deja o fabrică în Ungaria, și marchează consolidarea unei strategii de eficientizare a costurilor și apropiere de marile centre de producție ale industriei aeronautice globale.

Noua fabrică va ocupa 12.000 de metri pătrați din cadrul Craiova Industrial Hub, dezvoltat de Global Vision.

Noua unitate Diehl Aviation va fi construită pe un teren de 33.500 metri pătrați. Clădirea va avea o suprafață totală de 12.000 metri pătrați, dintre care 2.500 vor fi destinați spațiilor de birouri de clasă A+.

Noua unitate, a cărei finalizare este estimată în următoarele 12 luni, va produce produse și componente pentru aeronave de pasageri, destinate celor mai importanți producători de echipamente originale (OEM) din industrie.

Diehl Aviation, divizie a grupului Diehl Stiftung & Co, un furnizor de top de sisteme pentru aeronave și soluții de cabină, are în prezent peste 5.200 de angajați, în 21 de locații la nivel global, conform datelor analizate de Profit.ro.

viewscnt
Afla mai multe despre
diehl aviation
global vision
jörg schuler