Două modele înrudite ale grupului Renault se luptă în acest moment pentru titlul de cel mai vândut automobil din Europa. Scăderile Dacia Sandero generate de apropierea facelift-ului din această toamnă și succesul pe care Clio îl are după ce a trecut deja printr-o revizuire sunt principalele cauze, dar este o situație fără precedent în Europa, cu două modele ale aceluiași grup pe primele două locuri, conform analizei Profit.ro.
Trei automobile are Renault Group în Top 10 al vânzărilor din Europa, în luna mai, dintre care două aparțin mărcii Dacia. Este vorba despre Renault Clio, pentru a doua lună consecutivă pe locul 1, urmat de Dacia Sandero, liderul din 2024 și încă lider pe cele cinci luni care au trecut din 2025, și Dacia Duster, un SUV tot mai popular, odată cu lansarea generației a treia.

Tot trei modele are în Top și Volkswagen, nicio altă marcă a grupului german neavând un model în luna mai în Top 10. Este vorba despre SUV-urile T-Roc (locul 3) și Tiguan (locul 6), precum și de fostul lider al pieței auto din deceniile trecute, Golf.
Stellantis este prezent în top cu numai două modele, ambele de la Peugeot: 208 (locul 4) și 2008 (locul 8), un număr egal cu Toyota, care s-a clasat pe locul 7 cu Yaris Cross și pe locul 10 cu Yaris., conform Data Force.
Așadar, succes important pentru grupul francez care deține marca Dacia, cele două modele de pe primele locuri, Clio și Sandero, având un număr destul de apropiat de unități vândute, aproximativ 21.000.
Pentru Clio este cu atât mai bună vestea cu cât ea vine pe fondul unei creșteri constante, ceea ce înseamnă că are suport pentru a continua, dar nu este deocamdată o competiție deja câștigată în fața rivalului Sandero, din același grup, pentru că modelul produs în Maroc și România rămâne lider de piață.

Dacia Sandero dă un semnal important prin faptul că în luna mai a reușit să crească din nou și a ajuns la 108.500 de unități vândute în acest an (-7,8% față de ianuarie – mai 2024) având deocamdată o distanță confortabilă în fața lui Clio (peste 12.000 de unități în plus). În același timp, Peugeot 208 și VW Golf nu par să mai aibă pretenții la locul 1, având în vedere volumele înregistrate, similare sau chiar mai mici decât în urmă cu un an.
Este important, în același timp, faptul că Duster are una dintre cele mai mari creșteri din acest top 10 neoficial, pentru acest detaliu arată o tendință clară pentru automobilul produs exclusiv în România, pentru piața europeană.
Celălalt SUV produs în România, Ford Puma, a înregistrat în luna mai o ușoară creștere față de anul trecut, ca urmare a faptului că a început să livreze și motorizarea electrică. Cele puțin peste 13.000 de unități au ridicat volumul vândut de Puma de la începutul anului la 64.200 de unități, astfel că modelul Ford rămâne cu un rezultat în scădere față de 2024 (-11%).

O observație importantă, care poate evidenția tendințele momentului în industria auto europeană, este cea legată de dimensiunile și caroseriile celor mai vândute automobile din Europa. Cu două excepții, toate mașinile sunt din segmentul B sau B-SUV, celelalte două fiind compacte.
Poate fi un răspuns al cumpărătorilor de automobile, care au ales să reducă dimensiunile mașinilor pentru a putea face față creșterilor de prețuri, care ajung la peste 30 -40% în unele cazuri, în raport cu listele de prețuri din 2019.