Două modele produse de mărcile Citroen și DS între 2014 și 2019, care sunt echipate cu airbag-uri Takata, au primit dispoziție de oprire imediată din partea Stellantis, compania care deține cele două mărci. Clienții acestor modele vor fi chemați în service, la dealerii autorizați, pentru a li se înlocui airbag-urile, dar până atunci sunt în pericol dacă mai utilizează mașina.
Peste 82.000 de automobile Citroen C3 și DS3, care au fost fabricate între 2014 și 2019, vor fi rechemate în service din cauza airbag-urilor Takata, care s-au dovedit a fi extrem de periculoase pentru pasagerii din automobil. La nivel global sunt zeci de milioane de automobile care au fost nevoite să treacă prin această procedură, cu costuri uriașe. Takata a sfârșit, de altfel, în urma acestui scandal, prin dispariția de pe piață.
Noul lot de mașini Citroen C3, a doua generație, și DS3, prima generație, au fost vândute preponderent în Franța, dar este posibil ca între timp acestea să fi fost revândute, astfel că producătorul nu mai controlează în totalitatea localizarea acestora.
„Cerem proprietarilor acestor mașini să nu mai folosească vehiculul și să contacteze dealerul sau reparatorul autorizat pentru a programa o înlocuire gratuită a pieselor cât mai curând posibil”, transmite Stellantis către posesorii acestor mașini, care nu au făcut până acum obiectul unei rechemări pentru înlocuirea airbag-urilor.
Potrivit Stellantis, decizia de a apela la soluția unei rechemări cu caracter „stop-drive” se ia în funcție de mai mulți factori, inclusiv caracteristicile airbag-ului, vechimea vehiculului și utilizarea acestuia, condițiile meteorologice și în consultare cu autoritățile.
În acest caz, motivul pentru care s-a ajuns la oprirea imediată este un accident de circulație „tragic”, produs de un astfel de automobil echipat cu airbag Takata. Compania spune că va trimite în scurt timp o scrisoare clienților care dețin aceste mașini, dar până atunci ei pot verifica, pe baza seriei VIN a mașinii pe pagina Citroen sau contactând un dealer autorizat, dacă mașina lor se încadrează în această campanie.

Citroen și DS vor oferi clienților mașinie de curtoazie sau alte soluții de mobilitate, în funcție de necesitățile clienților.
Stellantis, care deține în portofoliu 14 mărci auto, s-a numărat printre cele mai afectate companii, cea mai recentă fiind cea în care a fost implicată marca Opel, cu aproape 6 milioane de vehicule.
Uriașul scandal Takata a afectat 34 de mărci, deținute de 19 companii auto, care au fost nevoite să înlocuiască airbagurile care pun în pericol viețile pasagerilor din automobile. Până acum au fost implicate în rechemări peste 70 de milioane de mașini, iar alte aproape 10 milioane se află încă în funcțiune pe automobile din toată lumea. Mai multe mărci au transmis mesaje de alertă maximă, „nu conduceți!”, în urma unor accidente soldate cu decesul unor persoane. Potrivit datelor NHTSA, din SUA, până acum au murit 24 de persoane și au fost rănite circa 400 de persoane de schijele aruncate în mașină de airbag-urile Takata.