CFR Marfă estimează pierderi de 4 milioane lei pentru acest an, la venituri totale de 820,16 milioane lei, arată un proiect de Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al companiei, publicat în dezbatere de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Documentul, consultat de News.ro, arată că societatea se pregătește să intre în insolvență în acest an, după ce, timp de cinci ani, s-a aflat în procedură de concordat preventiv până la data de 12 martie 2025. Plățile restante sunt estimate la 3,11 miliarde lei la finalul acestui an.
”Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR MARFĂ” SA s-a aflat în procedură de concordat preventiv până la data de 12.03.2025, conform Legii 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare, fiind efectuate demersuri în vederea deschiderii procedurii insolvenței, în condițiile legii, pe parcursul anului 2025, urmând să fie desemnat un administrator judiciar, motiv pentru care societatea nu a mai prezentat documente conform art. XXXV din OUG nr. 156/2024”, arată proiectul.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Rezultatul brut programat pentru anul 2025 este pozitiv, respectiv profit în valoare de 74.000 lei.
Veniturile totale sunt în valoare de 820.169.000 lei, menținute în anul 2025 la nivelul preliminat al acestora din anul 2024, conform art. 9, alin. (2) din OG nr. 26/2013, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia în situația în care gradul de realizare a veniturilor totale aprobate în bugetele de venituri și cheltuieli, în fiecare dintre ultimii 2 ani, a fost mai mic de 90%, fundamentarea veniturilor totale pentru anul curent este cel mult la nivelul realizărilor din anul precedent.
În structură, în total venituri programate în anul 2025, veniturile din exploatare, în valoare de 812.365.000 lei, dețin o pondere 98,05% iar veniturile financiare, în valoare de 7.804.000 lei, dețin o pondere de 0,95%.
Cifra de afaceri previzionată pentru anul 2025, în valoare de 669.195.000 lei, este mai mică cu 0,98% decât cea preliminată în anul 2024, societatea continuând să identifice și să implementeze soluții de optimizare a circulației trenurilor în vederea creșterii volumelor pentru transportul feroviar de marfă.

Cheltuielile totale, în valoare de 820.095.000 lei, sunt fundamentate în funcție de activitățile din programele de achiziții de bunuri și servicii, necesare pentru desfășurarea activității, fundamentate pe baza posibilităților reale de plată a acestora, a recalculării cheltuielilor de natură salarială și a altor cheltuieli de exploatare.
Cheltuielile totale au fost stabilite în directă corelație cu nivelul veniturilor totale, pentru anul 2025, acestea fiind estimate în scădere cu 26,64% față de cheltuielile totale preliminate în anul 2024, se menționează în Nota de fundamentare.
Numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 1.508 persoane, programat în scădere cu 1.906 persoane față de nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024, prin HG nr. 371/2024 și în scădere cu 1.505 persoane față de numărul preliminat la finele anului 2024.
Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, în valoare de 9.724,63 lei/salariat, este estimat în scădere cu 7,21% față de cel preliminat în anul 2024.

Cheltuielile cu personalul, în valoare de 320.141.000 lei, sunt programate în scădere în anul 2025 cu 27,57% față cele aprobate în anul 2024 în bugetul de venituri și cheltuieli, prin HG nr. 371 /2024, înregistrând o scădere de la suma de 442.029.000 lei (anul 2024) la suma de 320.141.000 lei (anul 2025).
Cheltuielile de natură salarială, conform prevederilor art. XXXIII din OUG nr. 156/2024, sunt în valoare de 306.095.000 lei, programate în scădere în anul 2025, cu suma de 115.864.000 lei față cele aprobate în anul 2024 în bugetul de venituri și cheltuieli, aprobat prin HG nr. 371/2024, respectiv în scădere cu 27,46%, de la 421.959.000i lei (anul 2024) la 306.095.000 lei (anul 2025) și sunt formate din:
- Cheltuieli cu salariile în valoare de 287.816.000 lei, previzionate în anul 2025, în scădere cu suma de 107.194.000 lei față de valoarea aprobată în anul 2024 prin HG nr. 371/2024 și în scădere cu 79.452.000 lei față de valoarea preliminată în anul 2024;
- Bonusuri, în valoare de 18.279.000 lei, în scădere cu 8.670.000 lei față de nivelul aprobat al acestora în anul precedent prin HG nr. 371/2024, fiind formate din cheltuieli sociale în valoare de 2.920.000 lei (menținute la nivelul preliminat în anul 2024) și 15.359.000 lei contravaloare tichete de masă, prevăzute pentru salariații care se încadrează în plafonul de 8.000.000 lei salariul net lunar.
Sursele necesare finanțării investițiilor pentru anul 2025 sunt în valoare de 183.282.000 lei, în scădere cu 33,55% față de nivelul celor preliminate la data de 31.12.2024 și sunt asigurate integral din surse proprii, respectiv amortizare.
Cheltuielile pentru investiții pentru anul 2025, în valoare de 5.432.000 lei, sunt programate în creștere cu 328,58% față de cele preliminate la data de 31.12.2024.
Creanțele restante, în valoare de 368.219.000 lei, sunt programate în scădere cu 14,81% față de cele preliminate la data de 31.12.2024, în urma încheierii unor convenții de eșalonare, a înscrierii la masa credală a unor creanțe de recuperate.
Societatea are pierderi provenite din anii precedenți și nerecuperate, preliminând pierdere în valoare de 297.740.000 lei la data 31.12.2024.
Plățile restante, în valoare de 3.113.906.000 lei, sunt estimate în scădere cu 32,35% față de cele preliminate la data de 31.12.2024.

”Diminuarea plăților restante pentru anul 2025 se va efectua prin achiziționarea de către Carpatica Feroviar România a bunurilor necesare operaționalizării și funcționării, estimate în valoare de 1.488.766.000 lei. Astfel, valoarea plăților restante programate la sfârșitul anului 2025 de 3.113.906.000 lei reprezintă valoarea activelor excedentare ale CFR Marfă, neutilizate în activitatea de transport, ce vor fi valorificate prin licitații publice, repartizată CNCFR”, se mai menționează în document.
Scăderea nivelului plăților restante este datorată diminuării datoriei restante reprezentând ajutor de stat, conform procedurii de Addendum la Concordatul Preventiv, încheierea unor convenții de eșalonare a datoriilor, valorificarea bunurilor imobile prin licitații de către CITR cuprinse în Addendum la concordatul preventiv și de către ANAF, precum și licitații pentru valorificarea activelor excedentare neutilizate în activitatea de transport, sumă ce va fi repartizată celor doi beneficiari ai ajutorului de stat ANAF și CN CFR, potrivit Notei de fundamentare.