Dacia are în dezvoltare un nou automobil electric, care, așa cum au anunțat reprezentanții mărcii, va înlocui actualul Spring la finalul ciclului de viață, dar și două modele compacte, derivate din Bigster.
Cel mai probabil, la Spring numele va fi schimbat, acest lucru fiind confirmat și de Denis le Vot, CEO-ul Dacia.
Între timp, însă, conform datelor analizate de Profit.ro, compania a înregistrat, la Oficiul de Brevete și Mărci industriale din Franța, trei nume pe care le-ar putea folosi pentru viitor model.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Viitorul automobil de oraș al mărcii Dacia, care ar trebui să fie lansat în 2026, a fost anunțat pentru prima dată de Luca de Meo, CEO al grupului Renault, în cadrul unui eveniment în care a prezentat strategia electrică a grupului. El a spus încă de atunci că viitorul model, care se va înrudi cu noua generație Twingo, va fi dezvoltat de echipa Ampere în China, dar va fi produs în Europa.

Mașina va beneficia de noile procese care înseamnă că va fi gata în mai puțin de 2 ani, prin reducerea numărului de componente, prin utilizarea furnizorilor din China, prin folosirea bateriilor LFP, mai ieftine.
„Știrea zilei, pregătim o nouă etapă în materie de accesibilitate, mergem înapoi în bucătăria Dacia, unde Ampere și cei de la ACDC aduc un nou vehicul electric de segment A, construit în Europa, și îl vor dezvolta în 16 luni. Repet, 16 luni, față de 21 de luni Twingo, care era deja destul de rapid, este o adevărată performanță, provoc orice competitor din lume să facă asta, inclusiv pe chinezi, când vor veni în Europa”, a spus Luca de Meo, care a mai subliniat un lucru:
„Va fi cu adevarat o Dacia, întotdeauna cea mai bună valoare pentru bani, pentru că ne-am propus să vindem mașina sub 18.000 de euro, bineînțeles să facem bani, în modul în care Dacia este obișnuită să facă”.

Ulterior, Denis le Vot, CEO-ul Dacia, a venit cu noi informații, imediat după publicarea primei schițe cu viitorul model. El a lăsat de înțeles că mașina electrică de oraș pe care o va lansa Dacia în 2026 își va schimba numele. Întrebat de jurnaliști dacă mașina se va numi Spring, el a spus: „Va fi o surpriză!”.
„Un nou automobil electric european, nu science-fiction. Dezvoltare rapidă: desenat și dezvoltat în doar 16 luni. Preț accesibil: disponibil pentru sub 18.000 de euro”, a transmis Le Vot referitor la viitorul model electric.
În ceea ce privește noile modele compacte, deocamdată știm despre ele că vor intra în două segmente destul de populare, hatchback – fastback și, posibil, un break – monovolum mai mare decât Jogger. Modelul cunoscut sub codul intern C-Neo cu caroserie hatchback a fost fotografiat de Profit.ro în trafic, în județul Argeș, în timp ce era testat, sub camuflaj.
Nicio informație oficială legată de datele tehnice ale mașinii nu au fost deocamdată publicate de companie.

Cele trei nume înregistrate în Franța de Dacia sunt Suvy, Shaper și First, după cum a descoperit presa franceză. Sunt trei nume simple și sugestive totodată, dar este de remarcat faptul că doar Shaper rimează cu Duster, Bigster și Jogger, în timp ce First ar putea fi un nume potrivit pentru înlocuitorul Spring, dat fiind faptul că este prima mașină din gama Dacia, dar aspiră și la primul loc în vânzările de mașini electrice.
Nu în ultimul rând, Suvy poate sugera o caroserie de SUV în miniatură, dar utilizarea ei este posibilă pe oricare dintre modelele noi ale mărcii.

Nu este clar dacă cele trei nume înregistrate de Dacia în Franța vor fi folosite toate pentru noile modele sau este doar o strategie de disimulare, până la lansare, pentru ca numai unul dintre ele să ajungă pe caroseria uneia dintre mașini, dar este destul de limpede că în curând vom afla oficial cum se vor numi noile produse Dacia, mai ales că unele dintre ele vor fi produse chiar în România, la Mioveni.