Poșta Română a lansat o procedură care urmărește selectarea unui partener pentru asocierea în vederea instalării și utilizării unui număr de 6.000 baterii de cutii poștale figitale (BCPD) noi, scopul demersului fiind creșterea cotei de piață a companiei pe zona serviciilor poștale de comerț electronic și de coletărie.
Acordul de asociere va fi încheiat pe o periodă de 10 ani, conform documentației analizată de Profit.ro.

Ofertele vor fi deschise în a doua decadă a lunii august.
Potrivit documentației, punerea în practică a proiectului va avea ca efecte creșterea competitivității și reducerea costurilor Poștei Române.
La începutul lunii iunie 2022, Poșta Română a deschis, în Capitală, primul ghișeu poștal digital, o soluție de procesare în regim self-service pentru operațiuni complete de prezentare și distribuire de colete și corespondență poștală, precum și plăți de taxe, facturi de utilități, rate bancare etc.
Directorul general al companiei, Valentin Ștefan, declara atunci că, până la finele anului 2022, vor fi montate 70 de astfel de terminale, în mediul urban, cu precădere în zonele aglomerate.
De asemenea, șeful operatorului poștal național afirma că vrea să operaționalizeze, până la finele anului 2022, o rețea de 3.000 de cutii poștale similare celor din rețeaua eMAG (Easybox).
Mai multe detalii AICI, AICI și AICI.

Poșta Română a consemnat venituri totale de 1,78 miliarde de lei în 2024, în creștere cu 9% față de 2023, conform datelor preliminare. Mai multe detalii AICI. Cifrele finale ale companiei nu sunt încă disponibile pe pagina web a Ministerului Finanțelor.
Compania are ca acționari Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) - 93,75% din acțiuni și Fondul Proprietatea, cu o participație de 6,25%.
Rețeaua poștală numără peste 5.600 de unități, deservită de circa 21.000 angajați.