BP a lansat vânzarea diviziei de lubrifianți Castrol, veche de peste un secol.
BP a angajat banca de investiții Goldman Sachs pentru a vinde unitatea, conform Reuters.
Grupul a contactat deja potențiali investitori de capital privat și ofertanți strategici și le-a distribuit un memorandum informativ.
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Grupul a anunțat în februarie că analizează cedarea Castrol, ca parte a unui plan de a strânge 20 de miliarde de dolari până în 2027 prin vânzarea de active, pentru a-și reduce datoria.
În martie, Saudi Aramco a fost una dintre părțile care au luat în considerare o potențială ofertă.
Vânzarea ar putea strânge între 8 și 10 miliarde de dolari, pe baza câștigurilor de bază (EBITDA) proiectate de Castrol pentru 2024, de 1 miliard de dolari.
BP nu a comentat detaliile vânzării Castrol, dar a declarat că programul său de investiții progresează și că a semnat deja acorduri pentru primele 1,5 miliarde de dolari din obiectivul său de 20 de miliarde de dolari.

Acțiunile Castrol se clasează pe locul trei în lume ca valoare în domeniul lubrifianților, după cele ale Shell și ExxonMobil.
Investitorii au pus presiune pe BP pentru a-și îmbunătăți profitabilitatea după ce acțiunile sale au avut rezultate sub așteptări, reflectând îngrijorările că a pus prea mult accent pe energia regenerabilă sub conducerea fostului director general Bernard Looney.
Acțiunile BP au pierdut aproximativ un sfert din valoare în ultimele 12 luni, mai mult decât dublul scăderii suferite de rivalul Shell.
Deși a redus investițiile generale, actualul director general Murray Auchincloss a majorat cheltuielile pentru petrol și gaze și a redus drastic bugetul BP pentru emisii reduse de carbon.

Fondată în 1899, Castrol are o prezență în peste 150 de țări.
BP a achiziționat Castrol în 2000, într-o tranzacție evaluată la 3 miliarde de lire sterline.