Compania farmaceutică americană Eli Lilly a raportat rezultate financiare peste așteptări pentru primul trimestru, impulsionate de cererea puternică pentru medicamentele sale pentru diabet și pierdere în greutate, Mounjaro și Zepbound.
Cu toate acestea, gigantul farmaceutic și-a redus estimarea de profit anual ajustat pentru anul fiscal 2025, din cauza unui cost contabil de 1,57 miliarde de dolari asociat achiziției unui tratament oral împotriva cancerului de la Scorpion Therapeutics.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Compania estimează acum un profit ajustat între 20,78 și 22,28 dolari pe acțiune, față de prognoza anterioară de 22,50 – 24 dolari pe acțiune. Estimarea de vânzări a rămas neschimbată, între 58 și 61 de miliarde de dolari, reflectând tarifele comerciale existente ale fostului președinte Donald Trump, dar fără a include planurile anunțate de noi tarife asupra medicamentelor importate, scrie News.ro.
Într-un interviu pentru CNBC, CEO-ul Dave Ricks a declarat că industria farmaceutică reacționează deja la amenințarea tarifelor prin investiții în producția din SUA, unul dintre obiectivele declarate ale administrației Trump. El a adăugat că reducerile permanente de taxe, în special un impozit de 15% pentru producția domestică, ar putea stimula relocarea capacităților de producție din țări precum Irlanda, Singapore sau Elveția înapoi în SUA.
Rezultatele primului trimestru arată o creștere de 45% a veniturilor față de anul trecut, până la 12,73 miliarde de dolari, peste estimarea de 12,67 miliarde. Profitul net a fost de 2,76 miliarde de dolari, respectiv 3,06 dolari pe acțiune, față de 2,24 miliarde (2,48 dolari/acțiune) în urmă cu un an. Profitul ajustat, excluzând elemente excepționale, a fost de 3,34 dolari/acțiune, peste așteptările de 3,02 dolari.
Vânzările în SUA au crescut cu 49%, până la 8,49 miliarde de dolari, datorită unei creșteri de 57% a volumului pentru Zepbound și Mounjaro. Totuși, compania a menționat că prețurile realizate au fost mai mici, ceea ce a temperat ușor impactul pozitiv.
Mounjaro a generat venituri de 3,84 miliarde de dolari, în creștere cu 113% față de anul trecut, în timp ce Zepbound a încasat 2,31 miliarde – de patru ori mai mult decât în urmă cu un an. Ambele valori au depășit estimările analiștilor.

Totuși, acțiunile Eli Lilly au scăzut joi cu peste 7%, după ce CVS Health a anunțat că va include medicamentul rival Wegovy al Novo Nordisk ca opțiune preferată pentru pierderea în greutate în formularele sale principale, în locul Zepbound.
Cererea în SUA pentru Mounjaro și Zepbound a depășit constant oferta în ultimul an, ceea ce a forțat atât Eli Lilly, cât și pe rivalul său Novo Nordisk, să investească miliarde în extinderea capacității de producție.
În decembrie, FDA a confirmat oficial sfârșitul penuriei de tirzepatidă, substanța activă din ambele medicamente, o decizie care limitează drastic comercializarea variantelor neautorizate mai ieftine produse în farmacii.