AI Mode, cum este cunoscută funcția de rezumare a rezultatelor la căutările făcute cu Google, este acum disponibil în peste 180 de țări și teritorii, anunță gigantul american.
Extinderea vinde după ce AI Mode a avut vreme îndelungată o disponibilitate limitată, fiind afișat doar utilizatorilor din Statele Unite, Marea Britanie și India.
AI Mode folosește inteligența artificială generativă pentru a rezuma sub forma unui răspuns rezultatele la căutările realizate de Google.

Funcționalitatea este una controversată nu doar pentru că nu include mereu informații corecte, ci și pentru că privează publicațiile online de trafic pentru conținutul pe care l-au creat.
Studiile au arătat că utilizatorii dau mai rar click pe link-uri de când există AI Mode și că există o legătură directă între această funcționalitate și scăderile de trafic organic pe care multe site-uri le-au observat în ultima vreme.
Cu aceeași ocazie, Google anunță adăugarea în AI Mode a „funcțiilor agentice” - vor exista agenți AI specializați în diverse sarcini, care vor face în locul utilizatorilor diverse acțiuni. Google dă exemplul rezervării unei mese la restaurant, care poate fi realizată de AI-ul companiei pentru abonații AI Ultra.
Totodată, răspunsurile generate de AI vor fi mai personale, acesta putând fi configurat să țină minte căutările și conversațiile anterioare, pentru a-și calibra în consecință noile răspunsuri în funcție de preferințele fiecărui utilizator.
În fine, va exista și o funcție de partajare a răspunsurilor generate de AI, prin intermediul unor link-uri care pot fi copiate și trimise prietenilor, ce vor putea să continue conversația respectivă cu AI-ul.