YouTube și Netflix au anunțat planuri de îmbunătățire, din punctul lor de vedere, al plasării reclamelor digitale folosind inteligența artificială.
Netflix a prezentat un nou format de reclamă, care poate proiecta imaginea unui produs direct în timpul unui film sau serial, fără întreruperea acestuia.
Brandurile vor putea suprapune, de exemplu, imaginea unei mașini peste o stradă sau imaginea unei băuturi peste cea a unei mese, contopind plasarea produsului cu filmarea propriu-zisă.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Acest tip de reclamă ar putea include și un „call to action” și ar putea scuti spectatorii de tradiționalele pauze de publicitate.
Versiunea cu reclame a Netflix are acum 94 de milioane de abonați, mai mult decât dublu decât în urmă cu un an.
YouTube, pe de altă parte, a anunțat că va folosi AI-ul pentru a alege cele mai potrivite momente în care să afișeze reclamele.
În viziunea platformei, cele mai potrivite momente sunt cele în care nivelul de atenție al utilizatorului este cel mai ridicat. Adică, exact atunci când un clip video este mai interesant, vizionare va fi întreruptă de reclame.