Autoritatea italiană de supraveghere a concurenței (AGCM) a anunțat că a amendat compania responsabilă de site-urile Shein din Europa cu un milion de euro pentru afirmații false și înșelătoare cu privire la politicile de mediu ale gigantului din domeniul comerțului electronic, transmite AFP.
ACGM acuză colosul din industria de fast-fashion, fondat în China, că a „adoptat o strategie de comunicare înșelătoare cu privire la caracteristicile și impactul de mediu al produselor sale de îmbrăcăminte”, scrie Hotnews.ro.

Amenda a fost aplicată Infinite Styles Services Co. Ltd, compania responsabilă de gestionarea site-urilor web Shein de comercializare a produselor în Europa, a precizat autoritatea italiană într-un comunicat.
AGCM a acuzat-o de „mesaje și afirmații de mediu înșelătoare și/sau înșelătoare… în promovarea și vânzarea produselor de îmbrăcăminte marca Shein”.
Acestea au fost, „în unele cazuri, vagi, generice și/sau excesiv de emfatice, iar în altele, înșelătoare sau omisive”.

În special, afirmațiile cu privire la caracterul reciclabil al produselor „s-au dovedit a fi fie false, fie cel puțin confuze”, se mai arată în comunicat.
Consumatorii pot fi induși ușor în eroare astfel încât să creadă că produsele Shein sunt fabricate exclusiv din materiale sustenabile și complet reciclabile, „o afirmație care, având în vedere fibrele utilizate și sistemele actuale de reciclare, nu reflectă realitatea”.
AGCM a contestat, de asemenea, afirmațiile retailerului conform cărora va reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 25% până în 2030 și va ajunge la emisii zero până în 2050.