Germanii beau mai puțină bere ca oricând, în condițiile în care, în primul semestru din 2025, berarii din Germania au vândut în total 3,9 miliarde de litri de bere cu alcool în țară și în străinătate, cel mai redus nivel de când s-a început publicarea acestor date, în 1993, transmite DPA.
Vânzările reprezintă un declin de 6,3% comparativ cu primele șase luni din 2024, conform datelor Oficiului federal de statistică din Germania (Destatis), scrie Agerpres.

Scăderi similare s-au mai înregistrat doar în primele luni ale pandemiei, în 2020, și în semestrul doi din 2023. Pentru prima dată, vânzările de bere au scăzut sub pragul de patru miliarde de litri într-o perioadă de șase luni.
Pe plan intern, vânzările, care sunt încă responsabile pentru aproximativ 82% din volumele totale, au scăzut cu 6,1%, în timp ce în cazul exporturilor declinul a fost de 7,1%, în primul semestru din 2025.
Singura veste bună este pe segmentul berii fără alcool: anul trecut s-au produs în Germania 579 milioane de litri, aproape triplu față de acum un deceniu, în timp ce cota de piață se situează acum la 9%. Berea fără alcool este populară în special în sectorul ospitalității.
Asociația berarilor germani atribuie scăderea nu doar modificărilor demografice, ci și dificultăților economice, Germania fiind în recesiune în ultimii doi ani.

„Reducerea încrederii consumatorilor afectează semnificativ berăriile, precum și restaurantele și vânzările cu amănuntul”, a afirmat directorul general Holger Eichele. Acesta a avertizat că acordul comercial SUA-UE ar putea spori presiunile asupra exportatorilor.
Conform datelor Eurostat, în 2024, Germania a fost principalul producător de bere din UE (7,2 miliarde de litri, sau 22,2% din producția totală a UE), și al doilea exportator al blocului comunitar (1,4 miliarde de litri).