Retailerul german de încălțăminte Deichmann a încheiat anul 2024 cu o creștere a vânzărilor de peste 10%, ajungand la un volum de peste 730 de milioane de lei. Deichmann a reușit să vândă aproximativ 4,2 milioane de perechi de pantofi în magazinele sale.
Adică cu aproximativ 166.000 de perechi mai mult decât anul trecut. Astfel compania rămâne lider de piață în comerțul cu amănuntul de încălțăminte din România. La sfârșitul anului 2024, numărul de angajați era de aproximativ 858.

Compania Deichmann este prezentă în România din 2007.
Deichmann operează acum 120 de magazine în România și investește continuu în rețeaua sa. Anul acesta sunt planificate încă 6 magazine noi, iar încă 7 vor fi modernizate conform noului concept de design al magazinului
Deichmann in Romania este o subsidiara a Grupului Deichmann cu sediul in Essen, Germania. Afacerea de familie a fost fondată în 1913 și este acum cel mai mare comerciant cu amănuntul de încălțăminte din Europa.
În ultimul exercițiu financiar 2024, Grupul a înregistrat vânzări brute la nivel mondial de aproximativ 8,7 miliarde EURO (7,5 miliarde EURO net, 2023: 8,5 miliarde EURO brut). Creșterea vânzărilor ajustate în funcție de valută este de +2,3 la sută. Datorită vânzărilor bune de pantofi de marcă cu prețul mai ridicat, prețul mediu al modelelor vândute a crescut. Peste 180 de milioane de perechi de pantofi au fost vândute în întreaga lume în magazine și prin magazine online.

Acum activ în peste 30 de țări, grupul de companii a generat aproximativ 68% din vânzările sale în străinătate în 2024. La 31 decembrie 2024, Deichmann SE opera circa 4.700 de magazine, aproximativ același număr ca în anul precedent, precum și aproximativ 40 de magazine online. La sfârșitul anului, aproximativ 49.900 de angajați lucrau pentru Deichmann SE la nivel mondial (2023: aproximativ 49.000).
Mediul de piață a fost anul trecut, de asemenea, foarte provocator pentru comerciantul cu amănuntul de încălțăminte numărul unu din Europa. Consumul privat a scăzut pe multe piețe. Oamenii se simt nesiguri, parțial din cauza crizelor geopolitice, și au mai puțini bani disponibili din cauza creșterii continue a costului vieții.
Deși anul a fost dificil pentru industria retailului de modă, compania a reușit să avanseze datorită conceptului Deichmann - pantofi cu cel mai bun raport calitate-preț. În Europa, conceptul Deichmann a înregistrat o creștere a vânzărilor de peste 5 la sută.
După investiții ample anul trecut – de exemplu în logistică cu noi centre de distribuție în Elveția și SUA – Deichmann plănuiește investiții de aproximativ 420 de milioane de euro pentru anul în curs – mai mari decât oricând. Pe lângă investițiile în activități omnichanel, Deichmann continuă să se concentreze pe magazine staționare. Accentul se pune aici pe modernizarea în continuare a rețelei de magazine. În prezent, în grup sunt planificate aproximativ 450 de magazine noi și modernizari, așa cum a fost cazul și anul trecut.