EXCLUSIV Georgienii de la Nutrimax caută un partener de distribuție în România și nu exclud chiar o fabrică: Vedem un potențial solid și oportunități promițătoare

Retail   
EXCLUSIV Georgienii de la Nutrimax caută un partener de distribuție în România și nu exclud chiar o fabrică: Vedem un potențial solid și oportunități promițătoare

Producătorul de hrană uscată pentru animale de companie Nutrimax, din Georgia, vrea să intre în România, văzută ca piață strategică în strategia de expansiune internațională a companiei. Compania caută acum un partener local pentru distribuția produselor, iar pentru viitor nu exclude nici deschiderea unui fabrici.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Interesul este dat atât de dimensiunea pieței – în condițiile în care există circa 9 milioane de câini și pisici în îngrijire – cât și de poziția geografică, ce permite o aprovizionare eficientă de la fabrica de lângă Tbilisi.

Urmărește-ne și pe Google News

“România este una dintre țările cu cea mai rapidă dezvoltare din Europa de Est în ceea ce privește deținerea de animale de companie, ceea ce face ca piața sa de hrană pentru animale de companie să fie semnificativ mare. Cele 9 milioane de pisici și câini din România au o astfel de cerere de hrană uscată de calitate pe diverse categorii și segmente, iar piața se bazează în continuare pe mărfuri de import, astfel încât Nutrimax vede un potențial solid în România”, spune, într-o discuție cu Profit.ro, Beka Bekaia, Managing Partner Nutrimax.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Nutrimax este o companie din Georgia înființată în urmă cu peste 15 ani. Inițial, s-a concentrat pe hrană pentru animale de fermă, iar în 2023 a deschis a doua unitate de producție high-tech, cu o capacitate anuală de până la 25.000 de tone, specializată în producția de hrană uscată pentru pisici și câini.

FOTO Produs din Lidl - retras de la vânzare. Suspiciuni de contaminare cu Salmonella CITEȘTE ȘI FOTO Produs din Lidl - retras de la vânzare. Suspiciuni de contaminare cu Salmonella

Anul trecut, Nutrimax a avut vânzări totale de 29 de milioane de dolari. Circa 60% din valoare a fost generată de Georgia, unde compania deține o prezență puternică, diferența revenind livrărilor pe piețe externe - Armenia, Azerbaidjan, Republica Moldova, Uzbekistan și Kazahstan.

Strategia de dezvoltare a companiei constă în stabilirea de parteneriate cu distribuitori de încredere, orientați spre creștere, cu experiență și cunoștințe solide în industrie.

La acest moment, compania caută un astfel de partener pentru lansarea în România.

“Întrucât nu am intrat încă pe piață, obiectivul nostru principal este să aducem produsele existente consumatorilor locali. Cu toate acestea, datorită experienței și expertizei noastre vaste în construirea și conducerea unităților de producție, rămânem deschiși posibilității de a înființa unități locale de producție pe piețe cu oportunități promițătoare, inclusiv România”, detaliază Bekaia.

VIDEO - IKEA a deschis cel mai scump magazin CITEȘTE ȘI VIDEO - IKEA a deschis cel mai scump magazin

Strategia de extindere prin parteneriate de distribuție vizează mai multe piețe europene, dar nu numai. Pentru aceasta, Nutrimax urmează să participe, în perioada 5-7 mai, la Zoomark International 2025, unul dintre cele mai mari târguri din industria animalelor de companie, organizat la Bologna, Italia.

Vânzările de hrană pentru animale înregistrează creșteri în fiecare an, iar domeniul atrage atât investiții în producție și retail cât și tranzacții în zona de distribuție.

Două exemple recente sunt producătorul ucrainean Kormotech, lider pe piața de origine, care a anunțat că România este o piață cheie pentru companie și că este luată în calcul construirea unei fabrici pe plan local, respectiv grupul belgian United Petfood, care pregătește o nouă unitate de producție în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
nutrimax
hrană animale