Lanțul de cafenele Starbucks admite că reducerea personalului în favoarea automatizării a eșuat, directorul executiv, Brian Niccol, promițând acum să schimbe fundamental strategia în fața unor rezultate mai slabe decât se aștepta.
Compania plănuiește acum să angajeze mai mulți barista, să-i facă să lucreze mai multe ore în cafenelele sale și să renunțe la automatizare.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

Brian Niccol, care s-a alăturat Starbucks ca director executiv în septembrie trecut, a promis să „schimbe fundamental” strategia companiei pentru a recâștiga clienții.
Într-o discuție cu investitorii, el a recunoscut că reducerea numărului de angajați în magazine a avut efecte contrare.
„În ultimii câțiva ani am eliminat din forța de muncă cu speranța că echipamentele ar putea compensa. Ceea ce descoperim este că aceasta nu a fost o presupunere corectă în ceea ce s-a întâmplat”, spune acesta, citat de The Guardian.

Compania testase creșterea numărului de angajați în câteva dintre localurile sale în perioada în care Niccol s-a alăturat companiei, în vara anului 2024, când a fost recrutat de la lanțul Chipotle Mexican Grill, în mijlocul unei reorganizări surpriză a conducerii. De atunci, a extins acel program la aproximativ 3.000 din cele 36.000 de cafenele ale sale din întreaga lume.
Acum, directorul le-a spus investitorilor: „Echipamentele nu rezolvă experiența clienților pe care trebuie să o oferim, ci mai degrabă personalizarea magazinelor și implementarea acestei tehnologii în spate”.
Printre băuturile scoase din meniu sunt Frappuccino, Royal English Breakfast Latte și Ciocolata albă caldă.

În același timp a anunțat că va tăia 1.100 de posturi office, fără a indica dacă restructurarea va fi doar în SUA.
Simultan, a impus angajaților de top, de la nivel de vicepreședinte în sus, să vină la birourile din Seattle sau Toronto cel puțin 3 zile pe săptămână.
De acum înainte, cafenelele, terasele și toaletele vor fi rezervate doar clienților și angajaților Starbucks.