Starbucks admite eșecul concedierilor: Am greșit dând oameni afară în favoarea automatizării! Anterior îi anunța relaxat cum vor afla dacă pleacă: Stați acasă, mai verificați și e-mail-ul!

Retail   
Starbucks admite eșecul concedierilor: Am greșit dând oameni afară în favoarea automatizării! Anterior îi anunța relaxat cum vor afla dacă pleacă: Stați acasă, mai verificați și e-mail-ul!

Lanțul de cafenele Starbucks admite că reducerea personalului în favoarea automatizării a eșuat, directorul executiv, Brian Niccol, promițând acum să schimbe fundamental strategia în fața unor rezultate mai slabe decât se aștepta.

VEZI AICI ȘI Starbucks și-a anunțat angajații cum vor afla dacă sunt sau nu concediați: Stați acasă, mai verificați și e-mail-ul!

Urmărește-ne și pe Google News

Compania plănuiește acum să angajeze mai mulți barista, să-i facă să lucreze mai multe ore în cafenelele sale și să renunțe la automatizare.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
McDonald’s în SUA - cel mai mare declin al vânzărilor de la apogeul pandemiei de Covid-19 CITEȘTE ȘI McDonald’s în SUA - cel mai mare declin al vânzărilor de la apogeul pandemiei de Covid-19

Brian Niccol, care s-a alăturat Starbucks ca director executiv în septembrie trecut, a promis să „schimbe fundamental” strategia companiei pentru a recâștiga clienții.

Într-o discuție cu investitorii, el a recunoscut că reducerea numărului de angajați în magazine a avut efecte contrare.

„În ultimii câțiva ani am eliminat din forța de muncă cu speranța că echipamentele ar putea compensa. Ceea ce descoperim este că aceasta nu a fost o presupunere corectă în ceea ce s-a întâmplat”, spune acesta, citat de The Guardian.

FOTO Produs din Lidl - retras de la vânzare. Suspiciuni de contaminare cu Salmonella CITEȘTE ȘI FOTO Produs din Lidl - retras de la vânzare. Suspiciuni de contaminare cu Salmonella

Compania testase creșterea numărului de angajați în câteva dintre localurile sale în perioada în care Niccol s-a alăturat companiei, în vara anului 2024, când a fost recrutat de la lanțul Chipotle Mexican Grill, în mijlocul unei reorganizări surpriză a conducerii. De atunci, a extins acel program la aproximativ 3.000 din cele 36.000 de cafenele ale sale din întreaga lume.

Acum, directorul le-a spus investitorilor: „Echipamentele nu rezolvă experiența clienților pe care trebuie să o oferim, ci mai degrabă personalizarea magazinelor și implementarea acestei tehnologii în spate”.

În februarie, Starbucks a decis să concedieze peste 1.000 de angajați, din zona corporate, dar și să scoată din meniu băuturi apreciate ca fiind complexe și nepopulare, într-o încercare de a relansa vânzările.

Printre băuturile scoase din meniu sunt Frappuccino, Royal English Breakfast Latte și Ciocolata albă caldă.

România, singura piață pe plus pentru Carrefour la nivelul Europei, în 2024 CITEȘTE ȘI România, singura piață pe plus pentru Carrefour la nivelul Europei, în 2024

În același timp a anunțat că va tăia 1.100 de posturi office, fără a indica dacă restructurarea va fi doar în SUA.

Simultan, a impus angajaților de top, de la nivel de vicepreședinte în sus, să vină la birourile din Seattle sau Toronto cel puțin 3 zile pe săptămână.

Recent, Starbucks a decis și să renunțe la politica de „uși deschise”, ce permite astăzi persoanelor care nu sunt clienți să folosească toaletele sau să stea un anumit timp în cafenelele sale.

De acum înainte, cafenelele, terasele și toaletele vor fi rezervate doar clienților și angajaților Starbucks.

viewscnt
Afla mai multe despre
starbucks
cafea