În timp ce cumpărătorii obișnuiți din segmentul de lux își reduc cheltuielile, cei mai bogați clienți ai lumii continuă să investească în bijuterii rafinate, cu o condiție: să provină de la cele mai exclusiviste mărci. Pe o piață în care prestigiul face diferența, doar numele cu greutate precum Cartier, Van Cleef & Arpels sau Buccellati reușesc să atragă achiziții consistente, relatează CNBC.
Această tendință se reflectă clar în cifre: Richemont, care deține cele trei branduri, a raportat o creștere de 11% în vânzările de bijuterii în ultimul trimestru fiscal și un plus de 8% pe întregul an – contrazicând declinul raportat de alți jucători importanți din industrie, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
LVMH, de exemplu, a anunțat vânzări stagnante în divizia de ceasuri și bijuterii, în scădere cu 2% organic în primul trimestru din 2024, în ciuda portofoliului care include Tiffany & Co., Bvlgari și TAG Heuer.
Kering, grupul care controlează Boucheron și Pomellato, a raportat o scădere generală a vânzărilor de lux, iar Burberry a dezamăgit investitorii cu rezultate slabe, mai ales în Asia. Contrastul este cu atât mai vizibil cu cât bijuteriile devin o alternativă mai frecventă de cumpărat decât ceasurile, care au început să piardă teren după pandemia de Covid-19.
Vânzările de ceasuri Richemont au scăzut cu 13% în 2024, afectate în special de cererea slabă din China, deși s-au redresat parțial în America.
Analiștii avertizează că ceasurile sunt percepute ca achiziții pe termen lung, greu de repetat într-un interval scurt, în timp ce bijuteriile se bucură de o frecvență mai mare și o integrare mai ușoară în stilul de viață cotidian al elitelor.

Într-un peisaj economic tensionat, marcat de prețuri ridicate la aur, fluctuații valutare și noi tarife comerciale, marile case de bijuterii evită majorările agresive de preț, preferând să mizeze pe fidelizarea clientelei exclusive. Potrivit lui Luca Solca, analist la Bernstein, ”bijuteriile au devenit mai atractive inclusiv în raport cu gențile de lux, ale căror prețuri au crescut mai mult anul trecut”.
Piața de lux nu se prăbușește, ci se reconfigurează: consumatorii obișnuiți devin prudenți, în timp ce elitele globale continuă să cheltuiască, dar doar pentru produse cu pedigree incontestabil. În această nouă realitate, contează mai mult ca niciodată nu doar ce cumperi, ci cine a creat acel obiect.