Planul Apple de a-și reorganiza browserul web Safari prin adăugarea de opțiuni de căutare bazate pe inteligență artificială este o lovitură mare pentru Google, ale cărui acțiuni au scăzut cu 8%, deoarece mișcarea ar putea lovi inima afacerii sale profitabile de publicitate bazată pe căutări, transmite Reuters.
Directorul general al Apple, Eddy Cue, a depus mărturie într-un proces antitrust împotriva Alphabet, spunând că producătorul de iPhone ”analizează activ” remodelarea Safari, a declarat o sursă familiarizată cu situația, scrie News.ro.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Cue a mai spus că Apple va adăuga furnizori de căutare bazați pe inteligență artificială, inclusiv OpenAI și Perplexity AI, ca opțiuni de căutare în viitor, a relatat Bloomberg.
Vestea a împins acțiunile Alphabet către p scădere de 7,6%, ștergând peste 150 de miliarde de dolari din valoarea sa de piață.
Acțiunile Apple au scăzut și ele după ce Cue a declarat că căutările pe Safari au scăzut pentru prima dată luna trecută din cauza faptului că utilizatorii se orientează din ce în ce mai mult către inteligență artificială.
Comentariul sugera că se apropie o schimbare seismică în serviciile de căutare și nu la câțiva ani distanță, amenințând apărarea odinioară impenetrabilă a Google în domeniul căutărilor.
Cu siguranță, Google nu este lipsită de apărare. A introdus ”un mod AI” pe pagina sa de căutare pentru a-și împiedica milioanele de utilizatori să treacă la alte modele de AI.
Compania speră să încheie un acord cu Apple până la mijlocul acestui an pentru a include tehnologia sa Gemini AI pe noile telefoane, a declarat CEO-ul Sundar Pichai într-o mărturie la un proces antitrust, luna trecută.

Google este motorul de căutare implicit în browserul Apple, o poziție râvnită pentru care plătește companiei Apple aproximativ 20 de miliarde de dolari pe an, sau aproximativ 36% din veniturile sale din publicitatea de căutare generate prin browserul Safari, au estimat analiștii.
”Pierderea exclusivității la Apple ar trebui să aibă consecințe foarte grave pentru Google, chiar dacă nu există măsuri suplimentare”, a declarat analistul Gil Luria de la D.A. Davidson.
”Mulți agenți de publicitate își investesc toată publicitatea în motoarele de căutare la Google, deoarece este practic un monopol, cu o cotă de piață de aproape 90%. Dacă ar exista alte alternative viabile pentru motoarele de căutare, mulți agenți de publicitate ar putea muta o mare parte din bugetele lor publicitare de la Google”, a spus Luria.