Senatul a adoptat tacit completarea Codului Rutier, introducând "regula fermoarului".
Aceasta va permite, în cazul îngustării drumului, încadrarea alternativă pe banda adiacentă a vehiculelor de pe banda afectată.

Nota de adoptare tacită a propunerii legislative, pentru care termenul de dezbatere și vot s-a împlinit pe 19 iunie, a fost prezentată de președintele Senatului, Mircea Abrudean, arată Agerpres.
'Atunci când pe drumurile cu mai multe benzi de circulație pe sens, circulația pe una dintre benzi nu poate fi continuată din cauza unui obstacol, unei îngustări a drumului sau din orice alte motive, conducătorii vehiculelor de pe banda adiacentă sunt obligați să permită alternativ vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda adiacentă', prevede propunerea legislativă.

Proiectul, inițiat de un grup de parlamentari preponderent de la USR, vizează îmbunătățirea fluidizării traficului.
Nerespectarea 'regulii fermoarului' constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa I de sancțiuni, adică 2-3 puncte-amendă.
Inițiatorii își motivează propunerea legislativă prin faptul că regula 'va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor și va face ca traficul să se desfășoare mai fluent în situații de îngustare a benzilor'.

''Regula fermoarului' vizează fluidizarea traficului în zonele în care două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor de pe fiecare bandă, ca într-un fermoar.
Datorită avantajelor acesteia, regula fermoarului este deja implementată în legislația rutieră din Germania, Austria, Elveția, Olanda, Slovacia. (...) Implementarea regulii va contribui la reducerea congestiei, prevenirea accidentelor și va face ca traficul să se desfășoare mai fluent în situații de îngustare a benzilor', se arată în expunerea de motive a proiectului de lege.
Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaților, for decizional în acest caz.