Nissan a derulat Adunarea Generală a Acționarilor care a avut ca misiune votul cu privire la schimbările majore propuse de noul CEO, Ivan Espinosa. Compania a anunțat că au fost votate toate propunerile conducerii și au fost respinse alte două propuneri venite dinspre unul dintre acționari.
Președintele Jean Dominique Senard a părăsit oficial conducerea companiei japoneze Nissan, ca urmare a votului dat de acționari pentru noua listă de directori.
De asemenea, este consfințită înlocuirea lui Makoto Uchida cu Espinosa, care are un rol dificil de restructurare și repornire a companiei, într-o perioadă grea, cu tot mai puțin sprijin din partea Renault. Practic, Alianța Renault Nissan mai există doar pe hârtie, puținele sinergii fiind cele legate de achizițiile comune de componente pentru platformele pe care le folosesc cele două.

Renault beneificiază și de venituri pentru modelele pe care le produce în uzinele sale, destinate atât Nissan, cât și Mitsubishi, inclusiv viitorul Nissan Micra electric.
Cei peste 1000 de acționari Nissan prezenți la AGA au votat planul de restructurare care prevede inclusiv o reorganizare a structurii de conducere a companiei, precum și aproximativ 20.000 de concedieri în Japonia și în uzinele din alte țări, plus alte reduceri de costuri, care să genereze o economie de 3 miliarde de euro până în 2028.
Au fost votați și cei 12 noi directori ai Nissan, care îi înlocuiesc inclusiv pe reprezentanții Renault, Jean Dominique Senard și Pierre Floeriot. În locul lor, au fost desemnați reprezentanți ai trustului care a preluat o parte dintre acțiunile Renault, Natixis, Valerie Landon, fost director Forvia, și Thimothy Ryan.
Renault este cel mai mare acționar al Nissan, însă puterile sale sunt limitate în deciziile companiei, ca urmare a acordului încheiat de cele două companii în 2023, prin care au stabilit o „reechilibrare” a raportului pe care îl au în cadrul Alianței. În prezent, conform celor mai noi date afișate de Nissan, Renault deține 40,9% din compania japoneză, din care 23,9% prin trustul fiduciar NATIXIS și 17,05% în mod direct.
Conform informațiilor transmise de Renault, deținerea este mai mică, din cauză că ultima tranzacție nu a fost actualizată în documentele companiei japoneze. Concret, francezii mai au 35,71%, din care 18,66% prin NATIXIS și 17,05% direct. Indiferent de aceste procente, acordul dintre cele două stabilește ca drepturile de vot ale Renault să fie limitate la 15%. Renault a fost afectată doar în acest an, ca urmare a rezultatelor financiare raportate de Nissan, de o pierdere în valoare de 2 miliarde de euro.

Noul plan de restructurare a companiei, propus de noul CEO, Ivan Espinosa prevede închiderea a șapte fabrici din totalul de 17 câte deține în prezent compania, reducerea costurilor variabile cu 250 miliarde yeni, restructurarea rețelei de furnizori, reducerea costurilor fixe cu 250 miliarde yeni, până în 2026, reducerea de personal cu până la 20.000 de persoane până în 2027, reducerea costurilor de inginerie, a complexității și îmbunătățirea vitezei de dezvoltare, reducerea costului mediu orar cu forța de muncă, cu 20%, complexitatea pieselor cu 70%, numărul de platforme de la 13 la 7.
Nissan a anunțat o pierdere netă de 670 miliarde yeni, la finalul anului fiscal 2024, încheiat pe 31 martie 2025, în condițiile în care vânzările s-au ridicat la un total de 3,3 milioane de vehicule, apropiat de cel din anul anterior.
Nissan nu a făcut noi previziuni pentru finalul anului fiscal abia început, singurele cifre avansate fiind cele privind veniturile, care sunt estimate să scadă la 12.500 miliarde yeni.